ogentest

Hoi,

Ik vroeg me af hoe het met jullie kindjes is gegaan met de ogentest die ze krijgen met drie jaar.

Doordat ik zelf ziek was kon de afspraak op het CB helaas niet doorgaan en ik heb pas over ruim een maand een nieuwe afspraak kunnen maken.

Omdat wij het idee hebben dat David soms wat minder goed ziet heb ik voor morgen een afspraak gemaakt bij de huisarts om er alvast eens naar te kijken en eventueel een verwijzing voor de oogarts te krijgen.

David trekt vaak plaatjes en boekjes dichtbij om te zien wat er staat afgebeeld, ook loenst hij behoorlijk met zijn linkeroogje (vooral asl hij moe is). Ook is hij vaak onzeker bij het klimmen, klauteren en traplopen. Al met al reden genoeg om er eens naar te laten kijken, dus ik ben benieuwd wat er uitkomt. Als hij inderdaad niet goed ziet ben ik blij als ie dat met een brilletje (eindelijk) wel kan!

Zijn er hier al kindjes met een brilletje?

Groetjes Sascha.

Wij zijn 2 weken geleden geweest bij het cb. De ogentest kon je thuis al beetje oefenen door de plaatjes achterin het groeiboekje te oefenen. Sep kreeg een brilletje waarvan 1 oogje was dicht geplakt en daarna nog een brilletje met t andere oogje dicht. Zo moest ie wat plaatjes opnoemen. de boef had bij het laatste plaatje ineens dementie en voeg mij, hoe heet t ook alweer mama? haha gelukkig kwam hij zelf op het woord dus geslaagd haha.
Wel slim als al vermoedens hebt om alvast via de huisarts te gaan vind ik. Lijkt me heel vervelend voor t ventje om minder goed te durven spelen daardoor.
Succes!

Wij zijn afgelopen vrijdag geweest.
Wij hadden van te voren ook een a4 tje met plaatjes die je alvast kon laten zien.
Ik geloof dat wij het 1x gedaan hebben.
Vondt het wel grappig dat wij een hond zagen en Jaimey vondt het een paard.
Bij Jaimey was ook alles goed, ik moest gewoon mijn hand voor zijn oog houden.
Apart dat het weer zo kan verschillen bij het CB.

Wanneer heb je de afspraak staan om zijn ogen na te laten kijken?
Idd wel benieuwd wat er uitkomt.

Merel is ook geslaagd voor de ogentest!
Ze ging braaf op haar plekje staan, en kreeg 2x een brilletje op waar dan eerst links en daarna rechts afgeplakt was.

Dus hier weer een zorg minder!

Annique heeft vorige week de ogentest gehad.
Het brilletje wou ze absoluut niet op, maar met een hand voor haar oogje wou ze dan wel.
Maar ze wist alles te benoemen.

hoor hier wel niet thuis, maar las toevallig deze vraag.

Onze middelste is van januari 2006 en heeft sinds november 2007 al een bril. Met 11 maand vonden wij hem afentoe wel erg scheel kijken en dachten een lui oog, maar hij bleek +6 aan beide ogen te hebben!
Inmiddels heeft hij dus bijna 2 jaar een bril en gaat uitstekend. Ogentest op het CB hoede hij dus niet te doen ;-)

groetjes,
Marije

Hoi,

Nou ik ben met David bij de huisarts geweest en we hebben een verwijsbrief voor de oogarts gekregen. Ze keek eigenlijk alleen met eet een lampje naar het oog, David moest dan naar het puntje van haar neus blijven kijken. Ze verwachtte inderdaad dat hij met een oogje minder goed ziet.
We kunnen pas 3 nov. terecht bij de oogarts... dus we wachten maar even af. Maar goed, de afspraak staat in ieder geval.

Ik wist trouwens niet dat ze al zo'n kleine kundjes een bril gaven, Marije! Wel goed dat jullie er al zo vroeg achter zijn gekomen! Fijn dat het nu goed gaat.

Bedankt voor jullie reacties, als ik meer weet laat ik het wel weten!

Groetjes Sascha.

Hoi,

Nou ik ben met David bij de huisarts geweest en we hebben een verwijsbrief voor de oogarts gekregen. Ze keek eigenlijk alleen met eet een lampje naar het oog, David moest dan naar het puntje van haar neus blijven kijken. Ze verwachtte inderdaad dat hij met een oogje minder goed ziet.
We kunnen pas 3 nov. terecht bij de oogarts... dus we wachten maar even af. Maar goed, de afspraak staat in ieder geval.

Ik wist trouwens niet dat ze al zo'n kleine kundjes een bril gaven, Marije! Wel goed dat jullie er al zo vroeg achter zijn gekomen! Fijn dat het nu goed gaat.

Bedankt voor jullie reacties, als ik meer weet laat ik het wel weten!

Groetjes Sascha.

Terug
Bovenaan