oh jee

A

Anoniem

Guest
hallo.
mn man en ik willen graag beginnen aan kinderen. maar we weten er weinig van. hoe duur is een kinderdagverblijf wel niet en hoe duur is het eigenlijk als we het kindje hebben. we hebben allebij een baan met gewonen verdiensten. hebben allebij zo n 200 pm over als alles er af is. laatst heb ik een kdv gebeld en die zei als ik t kindje 4 bijv 4 dagen zou brengen kost dat 900 euro pm. jeetje zeg. dan kan ik dus geen kids nemen om het geld. we hebben allebij geen famillie in de buurt die als oppas kan helpen en we moeten wel doorwerken anders halen we het niet.
wie heeft hier ervaring mee wie kan ons eens helpen over wat we nu moeten doen. we willen goed weten wat ons allemaal te wachten staat zodat ons kindje een goed veilig huisje heeft.
alvast bedankt.

Hoi anoniem,
ik moet eerlijk toe geven dat ik ook schrok van de bedragen die ik af en toe hoorde, maar ik weet dat het te doen moet zijn.
Ik heb bijv een vriendin die alleen is, die geen allimentatie krijgt en die 3 kinderen heeft en een baantje met een normaal salaris.
Ik denk dan bij mezelf dat als het haar lukt dat het mij dan ook moet lukken. Ik heb dan niet meteen 3 kinderen, ik heb een man, dus het moet kunnen.
Je krijgt natuurlijk ook geld van de overheid zoals kinderbijslag en kinderkorting enzo.
Ik raad je ook aan om even verder te zoeken naar andere kdv en eventuele gastouders enzo, het kan veel schelen in prijs hoor.
En zoiezo als je aan kinderen denkt is het goed om te weten dat het je zoiezo geld gaat kosten en dat je altijd moet inleveren en dus dingen niet meer zult kunnen doen zoals je die vroeger deed.
Groetjes Ikje.

Hoi,

Informeer eens bij jullie werkgevers! De meeste werkgevers betalen een tegemoetkoming in de kosten van het kinderdagverblijf en als allebei jullie werkgevers dit doen, scheelt dat al heel wat! Verder krijg je via de belastingdienst ook een deel terug en als je er dan nog niet komt kun je altijd nog subsidie aanvragen!
Daarnaast is er nog de mogelijkheid om allebei 1 dag in de week minder te gaan werken, zo hoeft je kindje maar 3 dagen per week naar het kinderdagverblijf, scheelt in de kosten en is ook nog beter voor je kindje! Ja, jullie gaan dan allebei iets achteruit in salaris, maar hoe minder uren je werkt, hoe minder belasting je betaalt, dus uiteindelijk valt dat verschil nog wel heel erg mee. Zo kun je een heel eind komen!

Succes ermee!

bedankt alvast voor de tips. ik ga er achteraan. het valt gelukkig een beetje mee. niet zo erg dus als ik dacht.

Het dagverblijf waar ons zoontje op zit, in Zeeland, probeerd er altijd voor te zorgen dat de ouders niet duurder dan 3 euro nog wat kwijt zijn per uur. Hebben jullie geen baas die mee wilt betalen, dan hebben zij wel een potje met een subsidie van de gemeente waaronder ze je proberen te stoppen. Wie weet doen meer dagverblijven in NL dat.
Succes!

Wij betalen per dag 238 euro en mijn werkgever is aangesloten bij een organisatie. Ik krijg dus een vergoeding. Als je man via zijn werkgever ook een vergoeding kan krijgen betaal je nog maar de helft van de totale kosten. XXX

Voor de babyuitzet e.d kun je ook veel 2e hands kopen of lenen bij vrienden. Ikzelf heb een oppasouder zelf gezocht en niet via het gastouderburo omdat je dan ook bemiddelingskosten moet betalen ik betaal haar € 3.55 voor het 1e kind en € 2.70 voor de 2e, alleen een nadeel is als ze ermee ophoudt of ziek wordt moet ik zelf weer op zoek en anders doet het gastouderburo dat. De kosten van een kind vind ik wel mee vallen o.k luiers en eten zijn een kostenpost maar als je bv geeft scheelt dat ook en later kun je de hapjes zelf maken. Je kunt het allemaal zo duur maken als je zelf wilt.

Veel succes en laat je niet weerleiden door de kosten het is het echt allemaal waard.

Terug
Bovenaan