Oh jee,

A

Anoniem

Guest
Ik was net even aan het lezen, info over wat wel en niet mag etc. Nou las ik dat je zeker niet in de tuin mag werken. Nu heb ik op een plek waar de katten van de buren lopen te graven met mijn hand even wat vuil opzij geveegd met mijn blote hand..... dit was vorige week in mijn 4de week. ...is dat erg? Want toen ik ht net las was ik even behoorlijk geschrokken.

Liefs Aicha.

dag Aicha,

als je al verwoed tuinier bent en / of al katten hebt (of er mee opgegroeid) dan heb je waarschijnlijk al anti-stoffen tegen toxoplasmose. t is goed om goed op te letten, handen wassen, handschoenen dragen bij dat soort klusjes etc.
het kan nare gevolgen hebben, maar je hoeft echt geen smetvrees te krijgen tijdens je zwangerschap. geniet van het mooie weer in de tuin.

grjes Miep36 (32w, 6 d)

Alsjeblieft maak je niet druk om iedere misstap die je zou hebben gemaakt.
Ga gewoon op eengeoznde manier met je zwnagerschap om, en wacht bepaalde dingen lekker af.

Vanaf nu gewoon handschoenen aan in de tuin. Je druk maken om iets wat je vorige weke gedaan hebt, heeft geen zin, gedane zaken nemen nou eenmaal geen keer.

Probeer vooral te genieten.

Miep

Hoi hoi

Ik zou me ook echt niet te druk maken hoor. Waarschijnlijk heb je niet meteen vol in de kattepoep gegrepen met je handen, en de kans dat er dan bacterien in zitten als dat wel het geval is, is ook erg klein. het komt voornamelijk voor in ontlasting van jonge katjes, en daar is het nog te vroeg voor. Die zijn dit jaar waarschijnlijk nog niet geboren. En lang niet elk jong katje heeft het. En dan moet het ook nog maar net tot een besmetting komen. Je hebt vast je handen wel gewassen na die tijd.

liefs janine

Hoi Angel,

Bedankt voor je geruststellende reactie. Ik probeer alles zo goed mogelijk te doen en ben als de dood dat er iets met mijn 5 weken in mijn buik zittende kindje aan de hand is. Tja wat wil je, dit is mijn eerste en alles is ook nog zo nieuw. Ik zat zelfs al te denken oh jee, dan snel bij de eerste afspraak met de verloskundige vragen om een bloedtest ofzo... aarrgh...

Ik zou me er nu niet meer druk om maken hoor, ik neem ook aan dat je naderhand wel gewoon je handen hebt gewassen.

Vanaf nu gewoon even niet meer in de tuin met je blote handen en even opletten verder, het kán toxoplasmose veroorzaken, maar de kans is klein, maar verder nu niet mee zitten denk ik hoor !! Stress is ook niet goed voor je baby tenslotte!!

Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan