Oh jeeh...hoe gaat dat straks met twee?

A

Anoniem

Guest
Om er nog maar even een vraagje in te gooien. Ineens maakte ik me druk over hoe het straks zal gaan met twee kids. Oudste is twee jaar en twee maanden als de kleine geboren wordt. Oudste luistert nu nog voor geen meter. Loopt weg in de stad, gaat rustig op de grond liggen (krijsen) als hij geen zin meer heeft, klemt zich zonder pardon aan mijn been als hij vindt dat hij gedragen met worden, steekt zo maar de straat over etc.

Ineens dacht ik....oh oh....hoe ga ik dat straks doen met twee....boodschappen, naar de stad etc.

De kleine ligt natuurlijk de eerste tijd gewoon in de wagen...maar de oudste moet dan dus zelf gaan lopen. Buggyboard kopen? >ik ben bang dat hij er gewoon af stapt en wegloopt.

Heel stom maar ineens dacht ik hier aan......

Hoe doen jullie dit soort dingen?

Groetjes mama3007

hoi ook hier weer een herkenbaar probleem...
ik ben ook nog eens gastouder dus vaak veel kindjes over de vloer...
als je tweede wordt geboren zal het nog niet veel anders zijn met zijn gedrag hoor bij die van mij ook niet...
maar ik heb wel een duowagen en ik kan echt niet zonder hoor!
succes
sandra

Hai,

Kijk op marktplaats eens naar een buggypod! Zit ie vast in zijn gordeltje en kan ie dus nergens heen!

gr.Ing

Hoi hoi

Mijn oudste zoon was 2 jaar en 2 maanden toen de kleinste erbij kwam.
Enige wat je ken doen is consiquent zijn,hebben dan toch de`hoever ken ik gaan fase`
Eventueel zo buggy voor 2 kids,baby achter in en oudste voren in.

Groetjes Franny

Hoi mama 3007!

Het komt allemaal vanzelf.... Probeer je niet te druk te maken, dat helpt. Ok de grens ligt natuurlijk bij veiligheid, je wilt niet dat de oudste wegloopt natuurlijk. Ik heb een tandem duowagen en kan niet zonder! (geen rijbewijs dus openbaar vervoer)
M'n jongens hebben 22mnd verschil De oudste is 3(feb.) en tussen de jongste en m'n jochie in m'n buik zal ook 22mnd zijn. Soms denk ik wel hoe moet dat met 3 kleine boys???? Maar dan denk ik, ach er is geen echt antwoord dus we zien wel....
Succes!!!!
groetjes, Priscilla

hoi,

het komt allemaal vanzelf goed!!! mijn dochter was 2jr en 5mndn toen de 2e kwam en ook zij rende altijd weg maar ineens komt er zo'n moment bij kindjes dat ze " gevaar" gaan zien, ineens snapte ze dat ze ook onder een auto kon komen of me kwijt kon raken en natuurlijk rent ze nu ook nog wel eens vooruit maar ze beseft veel meer dat ze bij me moet blijven. de 1e maanden was met twee kids de deur uit echt een gigantische klus, nu ben ik zo weg ( de 2e is inmiddels 11mndn) en nu ben ik zwanger van nr 3 en ik zie er helemaal niet meer tegen op,..alles komt vanzelf goed.

dat komt echt wel goed hoor ,hoe meer je er krijgt hoe makkeleijker je zelf ook word ,en ik zou ook heel consequent met je oudste omgaan ,en grenzen gaan stellen tot hoever hij kan gaan
ik verwacht zelf de 5de en ook hier is het allemaal vanzelf gegaan nooit geen problemen gehad tenminte geen dingen wat ik als probleem zie
elk kind ligt heus wel eens dwars en dan vooral als er net gezinsuitbreiding is en er een kraamhulp in je huis loopt
maar zodra mama weer op de been is gaat het zo weer vanzelf hoor

Als je eenmaal je draai hebt gevonden gaat alles vanzelf en je wordt vanzelf creatief. Ik heb een duowagen gehad toen de tweede geboren was. De oudste was toen 2 jaar en drie maanden. Ik heb hem maar eventjes gebruikt. Die wagen hebben we niet meer, maar ga ook geen nieuwe kopen. Ik heb nu een buggyboard en mijn meiden vinden dat allebei prachtig. Wat weglopen betreft, valt dat ook wel mee, soms even een standje geven en dan weten ze wel dat ze mee moeten lopen.

Ook ik heb gedacht, ojee, hoe doen we dat straks met 3??? Maar daar maak ik me niet meer druk om. Ik heb al van alles bedacht en ik zie het verder wel, gaat wel lukken.

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan