oh nee, de griep!!! kan dit kwaad??

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

Ik ben afgelopen zodagavond en maandag écht heel ziek geweest!! ik had het welbekende griepvirus te pakken!! zondagnacht overgegeven (toen dacht ik nog dat ik iets verkeerds had gegeten) en maandag de hele dag op bed en op de bank gelegen...

had erg veel last van mijn maag en moest vooral niet aan eten denken! (kreeg ik meteen een naar gevoel) en verder deed alles zo'n beetje pijn.....net als bij de griep.

Het is wel 15 jaar geleden dat ik het zo goed te pakken had!
maargoed....het gaat nu wel weer beter, alleen nog een beetje dizzy..

maar mijn vraag is......is het gevaarlijk voor het vruchtje als je griep hebt?? ik  HOOP natuurlijk dat ik deze ronde zwanger mag zijn maar tja, mijn  NOD is pas 10 maart...
de kans dat ik nu al zwanger ben is zeer klein maartoch...je  weet maar  nooit.
Ik heb overigens  helemaal geen pijstillers o.i.d. op.

mijn vriendin zei, misschien ben je wel zwanger, maar dit  zou toch  wel een hele heftige reactie zijn, niet? en als ik zwnger ben dat is het echt pas een  paar daagjes, en nog veeeel te vroeg om te kunnen testen...

Hoi Snoopy,

Bij twijfel zou ik als ik jou was de dokter gewoon even bellen. Ik heb zelf vorige week ook griep gehad (gelukkig niet zo heftig als jij) in combinatie met een flinke verkoudheid. De verkoudheid is bij mij nu over gegaan in een kaakholte ontsteking en ik was ook bang dat dat eventueel kwaad zou kunnen voor een mogelijk klein frummeltje in mijn buik (net als jou: kans is erg klein, 2e ronde 1e kindje, maar ja, je weet maar nooit). De dokter gaf echter aan dat een ontsteking geen kwaad kan voor een zwangerschap. Ze zei me wel voorzichtig te zijn met paracetamol, maar je gaf zelf al aan dat je dat niet gebruikt hebt.

Veel sterkte ermee!

Groetjes 10e

Hoi,hoi,

Griep kan geen kwaad als je evt. zwanger bent. Ik ben zelf tijdens mijn zwangerschap ook flink ziek geweest van griep en heb ook een keer enorme last van diaree gehad, ik mocht van de verloskundige gewoon paracetamol slikken dat kon geen kwaad zei ze en ik heb inmiddels een kerngezonde zoon op de wereld gezet. Ik hoop dat je een beetje gerustgesteld bent!

Groetjes,

Puk

Hoi, zoals de anderen ook al zeiden; als een vruchtje goed is ingenesteld kan het echt wel tegen een stootje en zal een buikgriepje dus geen kwaad kunnen... Trouwens, 'grappig' hoor, ik had vorige week precies hetzelfde als jij! Eerst overgeven en diarree, en daarna nog een paar dagen niet aan eten moeten denken, plus spierpijn, gewrichtspijn en hoofdpijn zoals bij een gewone griep. Het heerst ook, schijnt het he? Beterschap! (ik voel me nu zelf weer prima dus als jij hetzelfde hebt dan ben je morgen of overmorgen wel weer helemaal beter denk ik!)

Hoi hoi,

bedankt voor jullie reacties!! ik ben al weer wat gerust gesteld!
Suzan, was jij de 2e dag ook een beetje dol/draaierig??

het is nu di. avond en ik ben me toch dol?? ik krijg het ook helemaal warm (niet koortsig warm maar meer alsof ik uit een zweefmolen kom!) en moet echt niet aan eten denken (vooral niet aan zware kost, zoals vlees, stamppot, of iets vettigs)

ik ben nu al aan het peinzen....... hmmm....zal ik dan toch mischien zwanger zijn??!
kan je überhaupt wel zo snel misselijk/duizelig  zijn, echt pas een paar dagen na je bevruchting? NOD is pas 10 maart en dat duurt nog wel even!
net even een test er tegenaan gegooit, maar die gaf (natuurlijk) niks aan!

volgens de 'berekeningen zou mijn eisprong pas rond de 22e zijn, en dat moet het nog worden!!... heb wel pas 2 natuurlijke (zonder pil) cyclussen gehad van 33 en 32 dagen) dus wellcht zou ie nu wat eerder kunnen zijn.....

of.....zou het gewoon de uitwerking van mijn griepje zijn?
zucht............. klote! die onwetendheid!
xxx snoopy

Terug
Bovenaan