Oh..Oh..vochtblaasjes!!!

A

Anoniem

Guest
Ik heb net Linde in bad gedaan en wat zie ik op haar rug en hals, vochtblaasjes!!!
Of het echt waterpokken zijn weet ik niet maar ik heb zo'n vermoeden van wel.
Wie van jullie kindjes heeft ze al gehad en wat hebben jullie gesmeerd ????
Roos zat toen helemaal onder en ik heb toen een methol-lotion van de apotheek gekregen. Vies spul en niet prettig om aan te brengen, Roos zat vol met witte smurrie!
En ze heeft nu nog littekens ervan, dus iemand een tip voor me???
Ik ben benieuwd hoe mijn  meisje er morgenvroeg uitziet.

groetjes Daniëlle.

Hi,

Ik heb geen idee, kan je dus geen tip geven, maar wens je veel sterkte met je kleintje.

Groetjes Charlotte

ps. Oja, bij waterpokken mag je geen menthol poeder geven, ivm littekens, weet ik.

Hoi mama van Roos,

Een dichtgeknoopt washandje met havermout in badje is erg verkoelend.
In het water moet je dan even goed  in de  washand knijpen.
Met de smurrie die eruit komt kun je voorzichtig deppen.
Als ze uit bad komt even voorzichtig droogdeppen en de "smurrie"gewoon op de huid laten zitten. Dit droogt de blaasjes snel in.
Tussentijds (maar één keer per dag in bad) heb ik de kinderen ingesmeerd met calendulan emulsie.
Mijn ervaring is dat dat goed werkte.

Succes en beterschap met je meisje,
Helma mama van Mirthe, Aniek en Jasper.

Mijn excuses!!!
Hoi mama van Linde en Roos.

Groetjes, Helma.

Hoi Daniëlle,

Hoe is het nu met Linde, zijn het echt de waterpokken, ik hoop het niet voor jullie, als ze het zo klein krijgen dan krijgen ze het vaak nog een keer, dat zou pas echt sneu zijn.

Geef je meis maar een dikke knuffel van ons.

Liefs, Nanda en Tess

Ja ik vraag me ook af hoe het nu is...
Heb helaas geen tips. Tyche heeft nog geen waterpokken gehad dus..
Hou ons op de hoogte.

Liefs Kirsten

Hoi!!!
Ik denk nog steeds dat het echt waterpokken zijn, het heerst ook in haar groep op het kdv.
Alleen worden het er niet veel meer, een paar in haar hals en op haar rug.
Ben benieuwd want Roos zat toen in no time van top tot teen onder en was er echt ziek van. Ze zeggen dat als kindjes het na hun eerste jaar krijgen het eenmalig is, Linde is een week 1 jaar dus dat hopen we dan maar.
Maar goed net havermout en calendula in huis gehaald voor het weekend en mijn eigen apotheek heeft weekend dienst mocht er meer nodig zijn.
Ik wacht rustig af!!!

groetjes Daniëlle.

Hoi Danielle,

Hier helaas al wel een kindje met waterpok-ervaring (kreeg ze met tien maanden dus misschien nog wel een keer) Ze zat echt helemaal onder maar was er gelukkig niet echt ziek van. Als het echt waterpokken zijn weet je het binnen een paar uur wel, ik legde Puck toen in bed en haalde haar eruit en ze zat helemaal onder! (blaasjes met een soort gelig vocht, net een rijpe puist...smakelijk!) Ik heb haar wat vaker in een lauwwarm badje gezet met zemelenzeep (te koop bij het kruidvat in een bruine fles). Dan droogdeppen en mentholpoeder erop (ik wist niet dat dat niet mocht?) tegen de jeuk, dit hielp goed. Met een paar dagen was ze ervan af, de littekens bleven nog wel even zitten. Nu zijn ze weg gelukkig. Ze had er wel een heleboel in haar schaamstreek en dat bleef maar rood. Bleek dat ze er een schimmelinfectie aan had overgehouden, dus weer een zalfje...misschien iets om in de gaten te houden! Ik wens je heel veel sterkte met je meisje en hoop dat je wat aan mijn tips hebt!
Liefs Marcia mv Puck.

Terug
Bovenaan