Ohhh nee toch!!!??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden..
Ik zit ws met een probleempje..
Schoonouders hebben al geboekt voor een midweek Disney land Parijs, in de meivakantie..Dat hebben jullie gelezen..
Van 4 tm 8 mei is dat..Super leuk.
Kom ik er net achter, dat onze vakantie is afgelopen op   6 mei!!!!
Dus dan moeten de kids al weer naar school op de 7e en 8e!!!
Shit...hoe ga ik dit brengen??
Schoonzus en zwager wonen ook in Zuid Ned, maar hun kids hebben wel vrij tm de 8e!!
Morgen de school even checken...zal toch niet waar zijn??
Nou, ik laat het nog weten....
Gr Rina..

Hoi Rina,

Ik zou met de school overleggen of er niet iets te regelen is en dat het speciaal verlof nodig is. Volgens mij is dat mogelijk voor een beperkt aantal dagen per jaar.

groetjes Maris

ZIEK MELDEN!! hahaha! Dat doen zoveel mensen. Ik ben zelf juf op een basisschool en het gebeurd zoveel! Maar het is maar een grapje van  me hoor. Je kan beter eerlijk zijn. Volgens mij las ik in een eerder topic van je dat het is voor een jubileumfeest toch? Dat is een goede reden. Je moet het wel een aantal weken van tevoren aanvragen via een formulier op school. Dat wordt opgestuurd naar de leerplichtambtenaar en die beslist of het mag of niet. Ik weet dat bij sommige gemeenten de kinderen 1 of 2 dagen vrij aan kunnen vragen. Dit verschilt per gemeente.

Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld een goedkope wintersportvakantie boeken in het voorseizoen en hun kind ziekmelden. De boete die ze dan eventueel kunnen krijgen is nog minder als dat ze in het hoogseizoen deze vakantie zouden boeken. Zij nemen dan de boete op de koop toe! Maar dat is weer een heel ander verhaal.

Groetjes Babybelle

Hoi Babybelle,
Ziek melden, en dan twee kids, valt ook helemaal niet op???haha..
Ik heb het vanmorgen meteen bij de onderdirecteur neergelegd, en die vond het prima, zei meteen; Vul maar een formulier in..
Dus ws komt het goed.
Alleen missen ze nu beiden twee dagen school, en dat vind ik niet echt fijn..
Ze gaan eigenlijk altijd wel gewoon hoor..
Zijn zelden ziek, dus ach, dat scheelt..
Dit hele jaar zijn ze ook alle twee maar twee dagen ziek geweest..valt dus alles mee.
Een jubileum....ja, volgens mij zijn dat huwelijken oid?
Maar opa wordt 65..dus...
Gr Rina

Hoi Rina,

Verzin je er toch bij dat ze zoveel jaar getrouwd zijn? Gaan ze toch niet controleren?

groetjes MAris

Terug
Bovenaan