OI: 3 follikels

Hee,

Ik slik Letrozol 2,5mg op dag 3, 5 en 7. Ik moest dit om de dag gaan slikken omdat ik steeds 2 rijpe follikels had. Ik mocht deze ronde zonder echo monitoring verder, echter heb ik toch zelf om een echo gevraagd ivm wat krampen.

Vandaag op cd10 dus echo gehad. Er zijn nu 3 follikels van 12-13mm!
Moet maandag terug voor toch nog een echo.

Zijn er meer dames die 3 of meer follikels hadden? Een tweeling is welkom, maar een drieling of meer liever niet
1f648.svg

Mijn collega had idd ook 3 follikels en deze zijn ook alle 3 bevrucht en ingenesteld en nu heeft ze idd een 3 ling. De kans is natuurlijk niet heel groot dat ze allemaal bevrucht raken en ook nog innestelen, maar die kans is er dus wel zeker.

Ik heb wel eens 3 eitjes gehad. Er is dan een heel kleine kans op een drieling. Het was bij mij in het ziekenhuis wel eens voorgekomen.

Maar op CD 10 en 12-13mm, dat is nog vroeg. Wat er bij mij meestal gebeurde, is dat bij de eerste echo 3-4 follikels waren, maar bij de volgende echo 2 verder gegroeid waren en de andere achtergebleven. Die doen dan niet meer mee.

Hallo Miza, wat Vis hier zegt inderdaad. De kans is groot dat er een (of 2) follikel niet mee gaat groeien. Ook je leeftijd speelt een rol, als je boven de 30 bent is de kans zo klein dat alle 3 bevrucht raken en innestelen. Onder de 30 is het iets anders. Je behandelaar heeft ook echt geen voorkeur voor een drieling wegens de mogelijke complicaties tijdens de zwangerschap. Maak je nog geen zorgen!

Terug
Bovenaan