Ojee, een klein kindje

A

Anoniem

Guest
Hey mama's

Ik ben nu 35 weekjes in verwachting.
Nou ben ik zelf 18 jr - 1.63 en mijn vriend 1.85m. Beide vrij smal gebouwd dus we verwachten ook geen superbaby..

Afgelopen donderdag moesten we naar de VK voor een normale controle (om de twee weken nu) en daar kregen we dit keer te horen dat we een hele kleine baby hadden!
Er is geen echo gemaakt, enkel gevoelt aan de buitenkant. De baby is   heel bewegelijk en verder is alles prima en dat is al zo de gehele zwangerschap.

Nu kregen we van de vk te horen dat we over twee weken naar het ziekenhuis moeten
om daar een echo te maken omdat ze het kindje te klein vond. Zit net op de toegestaande ondergrens.  We schrokken ons natuurlijk helemaal rot. We zijn wel drie
weken geleden verhuist maar heel rustig gestaan en totaal geen stres gehad.

We kunnen pas over twee weken in het ziekenhuis terecht voor deze echo, dus dat is twee weken lang lekker stressen... puffff

Ik weet echt niet wat ik moet doen of denken. Mijn vriend en ik maken ons zo'n zorgen!

Misschien iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?

Liefs Kim

ps. ik ben 14 nov. uitgerekend maar hier zitten naar mijn idee veel meer aanstaande mama's )

Hoi Kim,

ik heb hetzelfde meegemaakt als jouw. Ook bij de controle met 35 weken werd mij verteld dat het een klein kindje zou worden. Als hij zo door zou groeien zou hij op 5 pond uitkomen rond de uitgerekende datum. Dit was ook alleen door te voelen. Moest van de vk iedere dag een paar uurtjes gaan liggen. (Misschien moet jij dat ook?)

Een week later moest ik ook een echo laten maken en daaruit bleek dat hij al bijna 5 pond was op dat moment.(dus met 36 weken). Dat is geloof ik wel onder het gemiddelde maar we kunnen natuurlijk niet allemaal 8 ponders baren. Ons kindje is dus ook iets kleiner als gemiddeld maar daar maak ik me geen zorgen over. Vind het wel lekker voor de bevalling.

Dus maak je geen zorgen, met alleen voelen zitten ze er echt vaker naast. Heb hier nog een voorbeeld van. Een kennis van mij werd ook verteld dat het een kindje zou worden van hooguit 5 pond. Ze is inmiddels bevallen van een meisje van ruim 8 pond.

Succes met je echo en doe lekkjer rustig aan.

Groetjes Esther

Hoi Kim,

Bij ons tweede kindje werd er met 20 weken al gesproken over een groeiachterstand. Ik heb toen 3 groeiecho's gehad en daaruit bleek dat het kindje inderdaad onder het gemiddelde zat maar dat het wel volgens eigen schema doorgroeide.

Bij de geboorte was ons dochtertje 47 cm en 2780 gram dus dat viel uiteindelijk nog best mee. Ook bij onze derde werd gesproken over een klein kindje en heb ik meerdere echo's gehad. Faye heeft aan het einde toch even een sprintje gemaakt en was bij de geboorte ongeveer 48 cm en 3080 gram.

Van buitenaf kunnen ze het vrij moeilijk voelen hoor, alleen als een kindje echt extreem achterblijft voelen ze dat, maar dat wordt vaak al eerder opgemerkt.

Ik zou me er dus niet al te druk om maken. Probeer goed je rust te pakken, dat is het enige wat je kunt doen om de groei eventueel te bevorderen.

Ik baar trouwens ook geen reuzen hoor. Ons zoontje woog 3260 gram.

Sylvie en Faye (2 okotber)

Volgens mij blijft het gokken voor ze hoor. Bij mijn eerste bevalling dachten de mensen om mijn bed heen dat ik een flinke baby zou gaan krijgen (vooral omdat het ook niet allemaal zo soepeltjes verliep), maar er kwam een meisje van 3200 gram en 50 centimeter uit. Nu ben ik zwanger van een jongetje die eerst de hele tijd tegen de hoogste groeilijn aan zat en nu ineens (in twee weken tijd) tegen de gemiddelde lijn. Terwijl ik zelf het gevoel heb dat hij al veel groter is dan zijn zus.
Ik denk dat je pas echt zekerheid heb als het eruit komt hoor!!!

En als ze echt denken dat het een flinke groeiachterstand heeft dan zit je dezelfde dag al wel in het ziekenhuis hoor !!! Ik zou proberen jezelf er niet te druk om te maken, maar ik snap best dat je het doet hoor !!! Succes met wachten op de echo!
Gr Tanja

Wat vervelend dat je zo lang moet wachten op de echo...
Ze hadden mij 2 weken terug gevoelt en toen voelde de baby 3 weken jonger aan. Gelukkig hebben ze de echo spul ernaast staan (handig van het ziekenhuis) en hebben ze gekeken en toen kwamen ze precies goed uit. Ze vermoeden dat deze dame ongeveer  het zelfde gewicht als mijn dochter zou krijgen (3330 gr). Dus er was niks mis met de baby haar groei.

Monique

hoi,

Brian was met de geboorte 49,5 cm en woog 3060gram.
Ze gynocoloog zei tegen mij dat het een normal gewicht was en we al te snel gewend zijn aan de 8 ponders maar het gemiddelde lag tussen de 3000 en 4000 gram zei ze.
Ik heb vorigeweek  maandag een echo gehad (omdat ik bij de gynocoloog zit i.p.v verloskundige krijg je dan altijd een echo) en toen woog hij 2250gram(36weken zwanger toen) ik riep toen al o jee word weer een kleintje maar ze zei dat dat echt niet zo was ze denkt dat hij weer netzo als brian word en dus gewoon 'n mooi gemiddeld kindje.
zou me niet zo druk maken om wat die verloskundige allemaal zegt.. kindje is echt niet gauw te klein en tegenwoordig worden ze ook niet zomaar 8 pond.
gr yocha

Terug
Bovenaan