Ojee, een klein kindje....

A

Anoniem

Guest
Hey mama's

Ik ben nu 35 weekjes in verwachting.
Nou ben ik zelf 18 jr - 1.63 en mijn vriend 1.85m. Beide vrij smal gebouwd dus we verwachten ook geen superbaby..

Afgelopen donderdag moesten we naar de VK voor een normale controle (om de twee weken nu) en daar kregen we dit keer te horen dat we een hele kleine baby hadden!
Er is geen echo gemaakt, enkel gevoelt aan de buitenkant. De baby is   heel bewegelijk en verder is alles prima en dat is al zo de gehele zwangerschap.

Nu kregen we van de vk te horen dat we over twee weken naar het ziekenhuis moeten
om daar een echo te maken omdat ze het kindje te klein vond. Zit net op de toegestaande ondergrens.  We schrokken ons natuurlijk helemaal rot. We zijn wel drie
weken geleden verhuist maar heel rustig gestaan en totaal geen stres gehad.

We kunnen pas over twee weken in het ziekenhuis terecht voor deze echo, dus dat is twee weken lang lekker stressen... puffff

Ik weet echt niet wat ik moet doen of denken. Mijn vriend en ik maken ons zo'n zorgen!

Misschien iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?

Liefs Kim

hoi hoi
als ik jou was zou me niet zo erge zorgen maken hoor.
als ze het echt heel ernstig had gevonden had ze je meteen door gestuurd.
bovendien hebben ze het wel vaker fout.
ze zeiden bij mijn jongste dat hij in een stuit lag en een flinke jongen zou worden.
nou ik ongerust en naar een echo,bleek dat de kleine gewoon met z,n koppie beneden lag en bij de gboorte woog hij 6pond en was 46cm.
dus niet zo ongerust maken hoor.
wij zijn ook niet grot en hebben ook allemaal kleintjes.
liefs sil

Ik zou me ook niet te druk maken. Ze zeiden bij mijn vorige ook dat ze te klein was, nog een extra echo moeten maken en toen ze er uiteindelijk uit kwam was ze 54 cm en woog ze 4080 gr.

Misschien moet ik dat ook wel helemaal niet doen. Tot nu toe is de zwangerschap prima verlopen en mijn gevoel zit ook goed. Het baart ons alleen zorgen dat ze niet bij de vk meteen een echo maakte maar we daarvoor persee pas over twee weken naar het ziekenhuis moeten gaan....

hoi hoi,

ik denk niet dat je je veel zorgen moet maken. Ik was afgelopen vrijdag bij de vk (ben nu 34.5 week) en ze zeiden (het waren deze keer 2 verloskundigen) dat het nu eingelijk nog te vroeg is om te bepalen of het een groot of klein kindje zal zijn bij de geboorte.

hij/zij  kan namelijk nog met gemak een flinke groeispurt krijgen!
pas vanaf 37 weken wil ze een schatting doen, maar dan blijft het altijd nog een schatting natuurlijk.

Hoi,
Ik moest donderdag naar het zh vanwege een stijgende bloeddruk, daar vond de gyn mijn baby echt aan de kleine kant. Maar toen ze de echo maakte had ze niets meer te zeggen, want het was gewoon goed....
En, zoals er al meer schreven, als de vk zich echt zorgen maakte, wordt je er zo tussen geplaatst hoor! Ik was bijv. domo bij de vk, ik kon 's middags al in het zh terecht omdat ze mijn bloeddruk niet vertrouwden en kreeg toen ook meteen een echo.
Die van mij zijn overigens ook nooit groot. De grootste was 7 pnd en 53 cm, maar zij kwam ook 11 dgn te laat. De rest was allemaal om en nabij de 6 pnd.

Francien

Geen zorgen maken hoor. Onze oudste woog 2750 (gewicht van een prematuurtje), terwijl ze met 41 weken geboren is. De eerste twee dagen werd er heel moeilijk over gedaan. We moesten bijvoeden. Gelukkig is het bijvoeden nooit gebeurd omdat het niet lukte. Ze is prima gegroeid op de borstvoeding. ze is nu 5. Prima gezond en zit nog altijd onder de groeicurves, maar volgt wel haar eigen lijn. Ook bij ons zitten kleine mensen in de familie.
Gr. Marike

Zoals de rest al schreef: geen zorgen maken hoor!
Bij mijn eerste zeiden ze ook steeds dat t een kleintje zou zijn, geen echo gemaakt, en toen hij met 40w2d geboren werd woog hij bijna 8pond! Wat nou kleintje???
Ook nu weer dachten ze dat t een kleintje zou zijn, nu wel echo's gehad: dit keer denken ze dat ie wel iets kleiner is en zal uitkomen op 6 a 7 pond; nog steeds een heel mooi gewicht dus...
De vk zei dat ik gewoon een verradelijke buik heb, heb veel ruimte waardoor de baarmoeder niet zo hoog komt, daardoor vergissen ze zich in de groote...
Ik heb ook het idee dat ze tegenwoordig eerder op groote controleren door een echo.

Liefs Nika

Terug
Bovenaan