ojee!!

hallo , even me voorstellen heet chantal ben 27 jaar en zwanger van ons eerste kindje ben nu 35 weken.
vorige week nog een echo laten maken vanwege de groei het kindje is zeer klein en nu blijkt dat het buikje niet zo goed meegroeit als de rest!!
morgen naar de verloskundige en zij zal me doorsturen naar een gyneceloog wat kan ik nu verwachten! Is mijn kindje niet gezond , iemand dit meegemaakt? maak me toch zorgen.
groetjes chantal

De buik is altijd het eertse wat achterblijft in de groei als er een groeiachterstand is. Had mijn meissie ook. Zolang het hoofdje blijft groeien hoef je niet in paniek te raken.
En als het ernstig was geweest, had je al meteen naar een gyneacoloog gemoeten. Ik moest dezelfde dag al naar hem toe. Mijn dochtertje had een groeiachterstand van 4 weken en alles is goed gekomen. Je hebt alleen een grote kans dat je veel zult moeten rusten.
Veel succes

Hoi Chantal,

Ik heb dit niet meegemaakt dus kan er ook absoluut niet over oordelen. Maar ik kan me wel voorstellen hoe je je moet voelen. Die onzekerheid en angst!
Verschrikkelijk lijkt me dat. Probeer toch nog even rustig te blijven want zoals elfje al zegt het kan natuurlijk ook allemaal goed komen. Ik hoop het wel voor je. Heel veel sterkte en probeer toch nog te genieten. succes
tamara

Mijn 1e kindje was nog geen 5 pond bij de geboorte hoewel voldragen - namelijk 1 week te laat geboren. Hij had geen rond buikje zoals de meeste babies, hij was zo mager dat je z'n ribbetjes kon tellen. De eerste 3 dagen heeft hij bijna voortdurend aan de borst gelegen en hij is nooit een gram afgevallen na zijn geboorte (dat is namelijk wel gebruikelijk). Hij is nu 5 en helemaal gezond - hoewel nog steeds niet een van de grootsten maar dat geeft niks toch?

Terug
Bovenaan