ojee

A

Anoniem

Guest
Dit is even heel iets anders. Bij mij in de tuin komen twee katten van een paar deuren verder op. Ze worden niet zo goed verzorgd dus eten altijd buiten bij mij, ik koop voer voor die beesten. Vorig jaar kwam eentje altijd naar binnen, tot ze me vlooien mee naar binnen genomen had en ik het hele huis heb moeten behandelen wat uren werk was en nog 50 euro gekost heeft ook. Sinsdien mag ze niet meer binnen, maar de achterdeur staat wel eens open en soms sluipt ze naar binnen, en dan jaag ik haar er weer uit. Maar ze zit zich weer   veel te krabben de laaste tijd, dus mijn moeder kwam vandaag haar baasje tegen en vroeg hem of ze wel behandeld is tegen vlooien, niet dus.

Nu zit ik net buiten en er zat iets op mijn schouder, het had de grootte van een vlo maar het had ook zo'n mini fruitvliegje kunnen zijn. Maar ik heb dus overal jeuk nu. Ik word al gek bij het idee. Ik heb wel gezegd dat als ik nu weer vlooien in huis heb, ik van die vent eis dat hij een firma laat komen in mijn huis en dat hij dat betaald. Het is verdorie zijn kat die mijn huis elke keer ruineert. Dus ik hoop nu toch maar zo dat het geen vlo was :-(

Dat is echt kei vervelend. Ik hoop voor je dat het geen vlooien zijn, helemaal nu met de baby al zo dichtbij

Mijn katten hebben ook wel eens last gehad van vlooien, nu allang niet meer omdat ik goede maatregelen neem. Maar het is mij nog nooit gebeurd dat ik echt een vlo op mij zag. En al helemaal niet buiten. (ooit een keer bij iemand anders in huis is me dat wel overkomen, maar die had op dat moment ook echt een ware vlooienplaag in huis). Ik kan me voorstellend dat je daar bang voor bent, want dat is iets wat je op dit moment echt niet wil, maar ik denk dat het zo'n vaart niet loopt.
Dat je nu overal jeuk hebt, is waarschijnlijk puur psychisch. Ik heb dat ook wel eens, als je denkt dat je ergens een beestje heb gezien, dan voel je hem spontaan overal.

Ik vraag me trouwens  af of  het baasje van die kat  daar op in gaat als je wilt dat hij jouw huis laat reinigen, hij vraagt er per slot van rekening niet om dat jij zijn katten eten geeft (en daardoor vergroot je ook  de kans dat die katten bij jou binnenkomen).

Succes en laat je niet gek maken.

Groetjes Elise

daar heb je gelijk in, hij vraagt er niet om, maar als ik ze niet   voer, dan krijgen ze dus niks. Die man laat wel het raam   boven openstaan voor de katten, maar maakt dan wel de deur naar de keuken dicht (hij is niet helemaal 100% die vent, maar als hij niet de verantwoordelijkheid voor die beesten wil nemen, moet ie ze ook niet houden). Het zijn echt zielige beesten, maar misschien moet ik inderdaad maar ophouden met dat voeren. Mijn ouders woonden eerst in dit huis en mijn moeder heeft   ze ook jaren gevoerd dus ik ben doorgegaan met de traditie.

Ik heb er trouwens geen meer gezien, misschien was het ook maar een vliegje. Als je zelf katten hebt trouwens, dan gaan ze op die katten zitten. Maar als je zelf geen dieren hebt dan gaan ze jou aanvallen. Mijn oma heeft dat gehad, had iemand het hele flatgebouw met vlooien besmet en mijn oma zat onder de beten en had ze constant op zich zitten, heel zielig was dat.

Terug
Bovenaan