OK, de 3 R'en opvolgen, MAAR

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden

Ik ben van mening dat rust, regelmaat en reinheid een positieve invloed heeft op het ritme en gedrag van je baby. Zelf pas ik het ook toe bij mijn dochter van 2,5. Alles gaat volgens een vast patroon en van te voren weet ze waar ze aan toe is (bv aankondigen dat we zo gaan eten als ze aan het spelen is). Met als gevolg weinig strubbelingen.

Maar........wat nu als je nog maar een heeeel klein ukkie hebt die HEEEL veel slaapt overdag. Uk wordt wakker, schone luier, voeden, boeren en valt weer in slaap!   een echt wakker moment is er niet bij voordat je hem weer in bed wilt leggen.
DUS wanneer ga je wandelen, boodschappen halen.

En dan....tegen de avond tot een uur of elf wordt uk wakkerder, krijgt krampies. Wil id avond niet in eigen bedje liggen. Valt ad borst in slaap maar zodra je uk in eigen bedje wilt leggen dan is het hek van de dam!

We hebben gisteravond mijn pyjama om het matras heen gelegd en het bedje maar weer voorverwarmd met een kruik... Ging best goed
Herkennen andere moeders dit?? Ook mn de krampies pas aan het einde van de dag en vooral sávonds.

xx puckylief

Hoi Hoi,

Daar hebben wij ook over na zitten denken; wanneer is het beste moment om even weg te gaan met je kleintje zonder het ritme en regelmaat systeem te verstoren.
Ik durf nu amper weg te gaan, bang om 's avonds en 's nachts met een huilende baby te zitten omdat het allemaal te veel is geweest.

Ben erg benieuwd wat de ervaren mama's hierop antwoorden.

Tessa heeft nog niet zoveel last gehad van krampjes (even afkloppen.....) maar ze heeft wel haar meest wakkere moment van de dag als papa en mama naar bed willen.
Zij wil dan knuffelen / spelen en papa en mama willen slapen. Een hoop geprotesteer hoor je dan uit haar wiegje komen.

Kruimel

Hallo,

Ik kom van het maart forum en dit word mijn 4e kindje. Ik zou zeggen lekker gaan wandelen overdag hoor das heel goed voor de kleintjes. En je kan wel proberen regelmaat erin te krijgen maar ik denk ook dat ze daar nog veels te klein voor zijn. Je kan een baby onder de 6 maanden echt niet verwennen ofzo. Probeer overdag juist veel bezig te zijn met de kleine dan zijn ze savonds lekker moe (ook savonds in bad doen voor het slapen gaan wil nog wel eens wonderen doen weet niet of jullie dat al doen). Baby's hebben nou eenmaal geen dag en nacht ritme en das heel vervelend voor de papa's en de mama's natuurlijk maar daar zal straks wel verandering in komen trust me!

Succes ermee Gr sylvana

Ik denk dat als je lekker met je kleine gaat wandelen in de kinderwagen, haar rust en regelmaat  niet verstoord. Als je kleintje gevoed is en een schone luier heeft lekker in de kinderwagen leggen, vaak vallen ze dan tijdens het wandelen heerlijk in slaap. Als je thuis komt en je kleintje slaapt nog, lekker laten liggen tot ze vanzrlf wakker worden of het tijd om te eten is! Wel aan denken dat binnen warmer is dan buiten en even het dekje van de kinderwagen af te halen.

Verder niet TE warm aankleden als ze in de kinderwagen ligt, is best warm onder dekentje/dekbedje. Wij leggen Danique gewoon in haar kleertjes zonder jas aan in de kinderwagen. Straks als het kouder gaat worden natuurlijk niet meer, dan krijgt ze een jasje aan.

Liefs, Marielle
Mama van Bowen 20-11-04 en Danique 1-10-07

Terug
Bovenaan