Ok, toch wel geschrokken...(update na dinsdag)

Hallo

Ik heb van de week al een stukje geschreven over mijn bloeddruk en naar het ziekenhuis doorsturen.
Gister moest ik er weer naartoe om te kijken hoe het nu was. De bloeddruk was nu 135/95, dus te hoog. Gelukkig geen eiwitten in urine, echo was weer goed.
Toch vertrouwen ze het niet.
Bij deze periode in de zwangerschap (27 weken) zou je een dip moeten krijgen in je bloeddruk, waarna die weer een beetje zal stijgen. Bij mij is dat niet gebeurd, maar is ie van begin af aan gaan stijgen. Ze verwachten dan ook dat ie nu alleen maar zal gaan stijgen. Vanaf nu moet ik elke week naar het ziekenhuis voor controles, ik mag niet meer naar de verloskundige. Ze hopen dat het niet te snel zal stijgen, aangezien ik nog maar 27 weken ben. De volgende acties zijn medicatie en ziekenhuisopname en evt in een (hopelijk) later stadium inleiden...
Vanaf nu moet ik elke dag minimaal 2 uur rusten en moet ik me rustig houden.
Toen ik naar huis ging gister, baalde ik, omdat het betekend dat ik nu ook niet thuis mag bevallen. Later op de avond ging ik even goed nadenken en schrok ik eigenlijk pas echt. Allerlei doemscenario's in mijn hoofd: dit is heel ernstig. Misschien is de bloeddruk volgende week wel heel erg gestegen en moet ik worden opgenomen, wat als het zo hoog is dat ze de baby moeten halen? Allemaal van dat soort gedachten.
De bloeddruk is al weken 'stabiel hoog' dus ik verwacht niet dat het heel snel zal gaan, maar toch, ik maak me zorgen...

Wordt vervolgd denk ik....
Ik moet woensdag weer naar het ziekenhuis.

Jeetje wat schrikken. Ik hoop voor je dat het nu een beetje gelijk blijft en dat je ondanks alles toch zeker de 37 weken haalt. Ik wens je heel veel sterkte en je weet het heb je een luisterend oor nodig het forum is er altijd.

Liefs Jojanneke

Poeh hé! das wel schrikken! gelukkig ben je onder strenge controle, en idd hopelijk hou je het nog ff uit! ik moet woensdag ook weer naar de VK en moest ook urine meenemen omdat de bloeddruk vorige keer ook te hoog was...

Hou je rustig, druk maken is ook niet goed voor de bloeddruk... ALLES komt goed! echt waar...

liefs kim

Logisch dat je geschrokken bent. Bij mn eerste zwanger schap heb ik het zelfde meegemaakt bij 28 weken zat ik in de ziektewet en om de dag moest ik bij GN komen voor een CTG scan.
Mn bloeddruk bleef stabiel hoog. Ben wel twee keer opgenomen geweest voor 1 nachtje maar omdat de urine en de baby verder goed waren mocht ik toch naar huis. De derde keer dat ik moest blijven was ik 38 weken zwanger en toen hebben ze me ingeleid........Het waren "zware" tien weken maar achter af is alles de moeite waard geweest want ik heb een gezonde mooie, liefe dochter. !

Probeer je zelf niet gek te maken ! Ze houden je goed in de gaten !

Gr Andrea

Terug
Bovenaan