Okay hier komt mijn verhaal over babyshower

A

Anoniem

Guest
Mijn schoonzus is nu 26 weken zwanger.
Vier weken geleden kwam ik op het idee om voor haar een baby shower te organiseren.
Ik heb het nog nooit meegemaakt en georganiseerd dus des te leuker ik het vond.
Ik vroeg mijn schoonmoeder wat zij er van vond en zij had er nog nooit van gehoord maar vond het echt super dat ik het voor haar dochter wilde organiseren.
Natuurlijk moest ik via mijn schoonmoeder achter nummers komen om te vragen of iemand anders er al mee bezig was en of in gedachte had.
Dat was dus het geval, 2 vriendinnen hadden het in hun hoofd om het te gaan doen en we besloten om het met vier man te organiseren. Twee vriendinnen, ik en mijn schoonmoeder.
Ik had al wat leuke spelletjes op papier gezet. We spraken af en we hadden het over de spelletjes etc etc.
Reacties waren leuk, geen grote lange spelletjes, gewoon een paar leuke, we houden het gewoon kort en als het maar gezellig is.
Nu heb ik een mail gehad van haar vriendin dat ze het toch niet zo ziet zitten met spelletjes, zij vindt drankjes, hapjes en cadeautjes leuker.
Mijn schoonmoeder wil graag dat we door gaan met wat we bedacht hadden zolang het maar niet te groot is en het ook leuk blijft voor haar dochter.

Alleen 2 vriendinnen zien het nu anders en mijn schoonmoeder en ik zien het ook weer heel anders.
Dus nu zit ik erg met een dillemma.
Kijk die twee vriendinnen hadden het al in gedachte om iets te gaan doen en toen kwam ik erbij omdat ik het ook graag wilde doen. Dus volgens mij zijn wij alle drie aan het balen omdat we het liefst op ons eigen manier willen doen....

Help ik weet niet meer wat ik moet doen, want wil hun ook tevreden houden en mijn schoonmoeder ook. Tenslotte is het haar dochter.

Hebben jullie advies?!

Liefs Ram24

Goh....Dat is wel lastig zeg! Maar mag ik vragen waarom die 2 vriendinnen het nu opeens niet meer zien zitten om spelletjes te gaan doen? Is toch juist héél gezellig?

Je moet indd proberen om een gulden midden weg te vinden in dit verhaal en iets te creeren waarvan jullie denken dat je schoonzus het leuk zal vinden, het is tenslotte haar babyshower! Vind het wel heel tof van je dat je dit voor haar organiseerd....

Kijk en voor je schoonmoeder is het natuurlijk ook belangrijk want het is haar dochter en bovendien duren die spelletjes toch geen eeuwigheid, begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom het niet beide kan en er weer 1 kamp z'n zin moet door drukken.

Ik hoop dat jullie er met z'n allen uit komen en een gezellige babyshower tegemoet gaan.

Liefs Lynn.

Kijk ik weet dat mijn schoonzus niet van serieus houdt. Dus bedachten we drie leuke activiteiten waarvan we denken dat ze dat wel leuk zou vinden.
Sowieso is er een activiteit dat we allemaal zwanger moeten zijn, kussen onder onze shirt of zelf een leuke buik maken.

En we hebben 1 cadeau, buikschildering. De 1 betaald eraan mee en de ander neemt zelf wat mee.

Kijk sowieso worden de spelletjes niet lang te zijn, we houden het gewoon kort maar wel leuk!
En we hadden besproken dat niet alle spelletjes uitgevoerd hoeft te worden, als we maar iets achter de hand hebben.

Voor derest hebben we drankjes en hapjes, kunnen we lekker kletsen en tussendoor spelletjes.
En de zwangere doet niet alleen de spelletjes, we doen het ook als team.

En een middenweg daar ben ik ook van. Het moet wel leuk blijven voor beide ook omdat we alle drie het in ons gedachte hadden. Het kwam onverwachts dat ik ermee kwam en denk dat we daar nu tegenaan lopen.

Ik ben best onzeker en wil dan snel hun gelijk geven en hun het laten organiseren.

Vind het echt moeilijk nu.

Hee wat jammer dat het allemaal zo gaat !

IK heb inmiddels al wat babyshowers achter de rug ik zal je wat tips geven wat ook kan ....

De eerste baby shower was ook met spelletjes en high tea we hadden allemaal zelf iets lekker gemaakt en meegenomen en hebben lekker wat zitten kletsen en we hadden allemaal babyfotos van ons zelf meegenomen en mijn zwangere vriendin moest raden wie wie was ook hebben we allemaal de omvang van haar buik geraden en daarna opgemeten dat soort dingen .
Wat we ook keertje hebben gedaan is allemaal verfspulletjes meegenomen en ieder twee schilderdoekjes van 10 bij 10 cm geschilderd met gewoon iets simpels ik had bv een speen en een bloem gewoon met blije kleurtjes ....later hebben we deze allemaal aan elkaar gemaakt als 1 schilderij en deze hangt nu in de babykamer .
Ook hebben we een rups gemaakt van piepschuimballen allemaal een geschilderd en nu ligt ie op de vensterbank van de babykamer in allerlei vrolijke kleurtjes .

Ik kan zo nog even door gaan een klein cadeautje voor de zwangere kun je natuurlijk altijd doen .

Maarre waarom vraag je het die twee vriendinnen niet gewoon wrm ze geen spelletjes meer willen doen ??

Ik hoop dat jullie eruit komen het is altijd zo leuk om met de meiden iets te doen een echt meiden ding meestal gaan de mannen bij ons ook iets doen met zijn allen karten of paintballen ofzo iets mannelijks zeg maar hihi .

Succes !!

Hey,

Kan je ook een paar spelletjes doen en ook gezellig zitten met drankjes, hapjes en cadeautjes?
Ik heb nog nooit een babyshower meegmaakt, maar zou het zelf zo het leukst vinden denk ik

suc6 ermee!!

Hai meiden,
Bedankt voor jullie reacties, erg fijn!

@bloemmie
Ik weet dat mijn schoonzus totaal niet van serieus houd.
We hebben sowieso wel een spel met alle baby foto's wat geraden moet worden.
We hebben een spel dat iedereen met een zwangere buik moet komen, kan een kussen zijn, iets wat je zelf gemaakt hebt, vanwege de aanstaande moeder vonden wij dat wel leuk ook omdat we een activiteit gaan doen met een waslijn, zwanger buik om je heen, babypop vasthouden, plus telefoon aan je oor en dan binnen 1 minuut zoveel mogelijk rompertjes ophangen.
Ook hebben we een spel dat we onderwerpen en voorwerpen uit moeten beelden. Maar de onderwerpen en voorwerpen laten we door een man maken want dat is het leukst, krijg je volgens mij de gekste dingen.
Een spel, dat ieder een vraag moet opschrijven naar de zwangere moeder, de kaartjes komen terug naar mij, ik schud ze en ze krijgen ze omgekeerd terug, hun eigen vraag moeten ze zelf beantwoorden en dan krijg je de gekste antwoorden op de vragen.
En dan hebben een spel dat je haar buik moet meten.

Sowieso doen we de baby foto's raden, waslijnactiviteit en de andere spelletjes zijn gewoon als daar nog tijd, zin of aandacht voor is.
We hebben 1 groot cadeau en er zijn kleine cadeautjes, hapjes en drankjes dus denk zelf dat het wel heel leuk word.

Jammer dat de twee meiden zijn afgehaakt, Ze hebben me laten weten niet meer mee te doen.

liefs Ram24

Terug
Bovenaan