Oke, 4x op het potje geplast...en nu???

Dames,
Met Thijs (3 jaar en 3 maanden) zijn we vanmiddag begonnen met de zindelijkheidstraining. We hebben hem in zijn blote billen laten lopen en het potje in de kamer gezet. Hij ging er wel 30x op zitten, luid roepend "mama, de plas komt!!!". Maar goed, 4x was het ook echt zo en kreeg ie stickertjes. Hij vond het helemaal leuk. 2x ging het nog mis overigens.
Mijn vraag is nu: en nu?? Hij ligt nu uiteraard te slapen (met luier om) en morgen overdag, als we thuis zijn, dan laten we hem wel weer in zijn onderbroek ofzo lopen. Maar wat als we nou boodschappen gaan doen of even bij oma op visite?? Doen we hem dan een luier om??
Verder viel me op dat ie 3 grotere plasjes heeft gedaan, maar hij 'druppelt' ook nog wat. Ik neem aan dat dit ook een kwestie van wennen is voor hem??
En, als laatste, hoe lang zullen we hier gemiddeld mee zoet zijn?? Uiteraard houden we Thijs zijn tempo aan, maar het was wel erg vermoeiend vanmiddag. Want ik moest wel steeds checken of ie goed op het potje ging zitten en of er inderdaad plas was etc.
Maar goed, de 1e stap is gezet en viel me niet tegen. Ik hoop dat ie snel droog blijft!!!
Alvast bedankt voor jullie tips!
Patricia
 
hallo
je moet het langzaam opvoeren.
in het begin toen wij met onze dochter begonnen om haar zindelijk te maken hadden wij het zelfde.
thuis zonder luier laten lopen en als ik bootschappen ging halen de luier om omdat ik eigenlijk zelf niet durfde zonder luier weg te gaan.zodra we thuis kwamen gelijk de luier af.
ook na opa en  oma deed ik een luier om en daar weer af gelijk.
pas toen ze echt een weekje op de wc of potje gedaan had heb ik de stap genomen om ook te proberen zonder luier weg te gaan.
wel eerst alleen als we boodschapjes gingen halen maar als ik wist dat we de stad in gingen deed ik er nog eentje om.
de stap om zonder luier weg te gaan als we lang weg gingen was pas toen ik zeker wist dat ze het zelf aan gaf dat ze moest plassen
en ja bij de een gaat dat sneller dan de andere maar als hij er zelf al blij mee is om het op het potje te doen kan het zomaar zijn dat je overdags met een week zonder luier loopt en zindelijk is
ik hoop dat het bij jullie snel gaat scheeld je weer een berg centen voor de luiers

groetjes   evelien
 
Onze dochter van net 3 is sinds  1 januari zindelijk, we zijn er al heel lang mee bezig geweest maar ze wilde niet op het potje en toen zijn we er maar mee gestopt. Dan niet! Tot 31 december toen wilde ze in een keer geen luier meer om en wel op de WC plassen. Maar s'avonds met het vuurwerk plaste van schrik in haar broek, s'nachts een luier om  gedaan en vanaf s'ochtends weer alleen een broekje. Ben ik de eerste dagen thuis gebleven en na een dag of 4 ben ik overdag met haar boodschappen gaan doen en toen ging het ook goed. Moest natuurlijk wel even naar het toilet, maar dat is natuurlijk interressant!  Na 2 weken geen luier meer s'nachts en dat gaat ook super! Nu had ze vanochtend voor het eerst een beetje in haar bed geplast, maar ja, dat kan een keer gebeuren.
In het begin vond ze poepen wel heel eng en heeft ze 2 dagen niet gepoept, en ik dacht dat ze dan misschien om een luier zou vragen, omdat dat vertrouwd was, maar de derde dag toch gepoept.
Iedereen moest in het begin wel komen kijken naar  haar plas en poep maar gelukkig wordt dat nu ook minder. Liep af en toe op een dag wel  25 x naar de WC, zo trots als ze was.
Je moet gewoon proberen en ze geven zelf wel aan wat ze willen, we hebben hier vanalles geprobeerd en beloofd maar ze heeft het op eigen manier en tempo gedaan.

Succes!
 
Wat toevallig!
Wij zijn sinds gisterenavond bezig om onze zoon van net 3 zindelijk te krijgen!
Ik wilde eens even kijken of ik er wat meer info over kon vinden, en zo kom ik hier terecht.
We hebben hem na het douchen in zijn blote billen laten lopen en plotseling zei hij dat ie moest plassen. Dat ging dus goed.
Vannacht natuurlijk wel een luier om gedaan, maar vanmorgen zonder luier naar beneden.
1 keer gaf ie aan dat ie moest plassen, maar een half uur later kwam hij vertellen dat ie een plasje gedaan had.....
in zijn broek dus, en een flinke grote plas op de vloer.
Maar goed, alle begin is moeilijk!
Weer een half uurtje later kwam hij vertellen dat ie weer moest plassen, op het potje, keurig hoor!   Maar helaas is het net weer mis gegaan, weer een plas in de broek!
Dus nu heb ik hem toch maar weer een luier om gedaan, we gaan zo boodschappen doen en net als in de vorige berichten: dat durf ik nog niet aan!
Maar zodra we weer thuis komen, gaat de luier weer af!

Succes allemaal!

Sesam
 
Het gaat best goed met Thijs. vandaag was ie bij de oppas en daar heeft ie 1 ongelukje gehad en is ie wel 20x naar de wc gegaan. Zij heeft ook zo'n trapje met een bril eraan die je over de wc heen schuift. Bere-interessant natuurlijk. En er zijn daar nog meer kids die ook op de wc plassen, dus hij heeft helemaal de smaak te pakken. Vanmorgen heeft ie alleen nog gepoept in zijn onderboek en op de grond ; zeil gelukkig, dus makkelijk schoon te maken. Met poepen zondert ie zich altijd af, dus we moeten nog maar even kijken hoe dat gaat.
Morgen gaat ie in de ochtend naar de peuterspeelzaal en daar is natuurlijk minder tijd voor hem. Ik denk dat ik hem maar een luierbroekje aan doe voor het geval dat. Zal wel tegen de juffen zeggen dat ie misschoen wel vraagt om op de wc te plassen. Een van de juffen is morgen jarig en dan mogen ze verkleed komen, dus dat is sowieso al spannend. Even kijken of het daar dus ook lukt morgen. Wordt vervolgd weer....
 
Mijn dochter begon een week of drie geldeden dat ze als ze drie was geenluier meer om wilde en we hebben heaar eraan gehouden, gaat nu dus naar het toilet (ooit eens een posje gkocht, maar die werd gebruikt als helm op de driewieler) heeft af en toe nog een ongelukje, voornamelijk aan het einde van de dag maar het gaat best goed....is vandaag drie geworden, had dus nog wel een luier om, maar meer vanwege de spannende dag...luier was bij het naar bed gaan nog droog...

Ze bepaalde het dus helemaal zelf...

Yvonne

oja, niet teveel aandacht geven kan totaal averechts werken en dan willen ze dus helemaal niet meer (maar kan me voor stellen dat je vindt 3 jaar en 3 maanden wel een beetje tijd wordt)
 
Terug
Bovenaan