Okee....is dit wel normaal?

Hallo allemaal

Onze dochter is vandaag 8 wkn oud/jong.Ze is 3 weekjes te vroeg geboren, nou zou je dat niet zeggen door het volgende.

Gelijk bij de geboorte richte ze het hoofdje omhoog en ze reageerde gelijk op geluiden, ze ging gewoon zoeken waar het geluid vandaan kwam.Het hoofdje kan ze inmiddels al bijna helemaal zelf een poos omhoog houden.Met 5 weken lachte ze echt, het waren geen spiertrekken, echt met een big smile lachen.Ook begon ze in die week te brabbelen.Ze brabbeld er nu op los, het is echt prachtig om te horen.

En nou , je zal het wel niet geloven, zag ik vrijdag 2 witte puntjes onderin der mond.
Ze heeft al elke keer rode wangetjes en ze is vreselijk huilerig ineens!En maar met die mond open en dan gelijk huilen.Nou was me moeder hier een avondje en ik zeg tegen der 'kijk jij nou es want ik weet niet wat et is hoor'.Ze kijkt....kijkt mij aan....ze zegt 'Joh ze krijgt tandjes, daarom huilt ze zo!'Hahaha ik begon gewoon te lachen ik denk nou die is niet wijs!!

Nou dus wel ik ben vanmorgen naar de drogist geweest en daar werkt een moeder die ik goed ken, dus ik zeg tegen der'Ja...iets tegen pijn bij tandjes asjeblieft'.Ze kijkt me aan en ze zegt 'weet je dat wel zeker, mag ik anders eens even kijken?' want ik had er bij me.Nou zij kijken en ze zegt'Ja dat worden idd tandjes, niet te geloven!'.

Nou ik dat spul in der mondje gedaan en ja hoor madam ligt nu lkkr te slapen......
eindelijk!!Zijn er nog meer moeders die zulke vlotte kinderen hebben?Ik weet wel dat het nog hardstikke lang kan duren voordat die tandjes door komen maar goed ik vind het toch wel vlot 8 weken en dan al last van de tandjes!!

Aan de ene kant schaam je je omdat als je het tegen mensen zegt dat ze tandjes krijgt dat ze dan zullen denken jha hoor die spoort niet, nu al tandjes geloof je het zelf!Maar aan de andere kant ben je hardstikke trots natuurlijk!Geweldig gewoon!
Iets mooiers dan zo'n klein hummeltje bestaat er niet!Het is elke dag genieten!

Sorry hoor ik moest me trotse verhaal even kwijt!

Groetjes Daphne(duckie)
 
hoi Daphne,
nou hier hetzelfde verhaal alleen anno nu ( 6 mnd oud) zijn ze nog niet door.... Bij de oudste ging dat wel anders...Die begon rond 3 mnd met z'n tandjes, voor de 6 mnd had hij er al 6! Met 15 mnd had hij alles, inclusief kiesjes....
t Kan dus echt wel, en als ze het niet geloven, mogen ze wel even voelen...hahaha
carla
 
Hahaha... nou hier ook een vlotte tante, maar die van jou is nog sneller zeg!!!
Afgelopen vrijdag haar 1e tandje en vandaag haar 2e tandje.
Ze is nu precies 4,5 maand.
Even ter info... vergeet je niet te poetsen?? ;) gelijk mee beginnen, galazuur is boterzacht bij die hummels.

XXX Debby
 
Vroeg hoor!, maar het kan vast wel!
Maar een vraag: jouw kindje is dus met 34 weken geboren?
Ze zijn te vroeg als ze voor 37 weken geboren worden, met 37 weken is een kindje nie tmeer te vroeg, maar gewoon op tijd (nou ja, het is natuurlijk wel snel). Die van mij is met 37 weken thuis geboren. Was beter geweest als hij nog ff twee weken bleef zitten volgens de VK, want hij was wel erg jong en snaptje nog niet zoveel wat betreft de borstvoeding. Was erg geel en had een te lagen suikerspiegel (dan gaan ze fladderen met de handjes).
 
Terug
Bovenaan