Hoi Miranda,
Ik ben in augustus 2005 gestopt met de pil (na ruim 10 jaar de pil gebruikt te hebben).
Mijn eerste cyclus was 32 dagen.
Daarna duurde het erg lang voor ik ongesteld werd. Eerst dacht ik dat ik misschien al zwanger was (wel erg snel, maar zou kunnen natuurlijk). Na een aantal negatieve testen ben ik toen bij de huisarts geweest en heb bloedonderzoek gehad, daaruit bleek gelukkig dat er met mijn hormonen niets aan de hand was. Ik kreeg het advies om gewoon nog even af te wachten, omdat het volgens mij huisarts meestal wel een half jaar duurt voor je cyclus weer normaal wordt. Mijn tweede cyclus was uiteindelijk 91 dagen!
Hoewel ik nog niet wist hoe lang het zou gaan duren voor mijn cyclus weer regelmatig zou gaan worden, besloten we om toch te blijven proberen zwanger te worden.
Mijn derde cyclus was weer erg lang. Ik baalde ontzettend. Helemaal toen een directe collega van mij vertelde dat zij zwanger was. Ik wilde zó graag dat mijn lichaam weer eens normaal zou gaan werken!
Af en toe (om de 3 Ã 4 weken) deed ik een test om zeker te zijn dat ik toch niet zwanger was. In maart was de test ineens positief! Dat kwam helemaal onverwacht, want ik had nog nergens last van. Ik bleek toen inderdaad toch zwanger te zijn, alleen wist ik niet hoe lang al, omdat mijn cyclus zo onregelmatig was.
Op 21 april heb ik mijn eerste echo gehad (en hebben we het hartje ook gehoord) en ik bleek toen al 11 weken en 3 dagen zwanger te zijn. Teruggerekend was mijn derde cyclus 75 dagen.
Vorige week ben ik voor de tweede keer bij de verloskundige geweest en hebben we het hartje weer gehoord. Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en alles gaat goed.
Met dit verhaal wil ik je een hart onder de riem steken. Een onregelmatige cyclus wil niet zeggen dat zwanger worden niet zal lukken, alleen is het moeilijker omdat je niet weet wanneer je eisprong is. Ik ben echt heel blij dat het bij ons toch nog zo snel gelukt is, dat had ik helemaal niet verwacht. Ik hoop dat het bij jou ook gaat lukken.
Succes!
Groetjes, Karin