oktober gestopt met de pil en nog steeds onregelmatig wat zou ik doen???

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal ben in oktober gestopt met de pil en werd pas weer ongesteld in januari en februari ook en toen weer 41 dagen later en nu 31 dagen word er zo moe van benn begonnen met ovutesten en voelde op 6 mei pijn te hoogte van mijn blindedarm deed hield een paar uurtjes aan en op 10 mei kreeg ik een bloeding duurde vier dagen is dit mijn menstruatie geweest of wat anders en wanneer zou ik weer naar de ha kunnen gaan in oktober pas weer ben heel bang dat er iets mis is met me groetjes miranda

Hoi hoi,

Wat vervelend allemaal voor je al die onzekerheid,
en als je het niet vertrouwt zou je ff naar laten kijken
dat je gerust gesteld wordt. Maar ik hoor wel vaker
dat er vrouwen zo onregelmatig zijn. Veel sterkte.

Veel liefs Ronda

dankjewel ronda voor je snelle reactie  en ik wil nog ff afwachten en dan maar naar de ha,ik hoop natuurlijk op een wonder he dat mijn cyclus weer snel normaal wordt en dat ik dan ook mag hopen op een lief klein wondertje! maar als je normaal gesproken toch zo onregelmatig bent dan kun je ook minder snel zwanger raken he dan heb je toch ook niet altijd een eisprong.maar ja misschien ben ik er wel teveel mee bezig en lukt het daarom niet,kan het trouwens kwaad dat ik minder goed eet groetjes miranda. ps. heb jij kindjes ronda?

Hoi Miranda,
Ik ben in juni 2005 gestopt en ben nog steeds onregelmatig. Ik ben nu blij dat ik een laatste cyclus had van 42 dagen(in het begin was dat weleens 84 dagen).
Ik houd het er maar op dat ik moet ontpillen. Deze maand ben ik begonnen met temperaturen, hier kun jij ook al mee starten hoor. Ga denk ik in juni verder advies vragen aan huisarts, meestal adviseren ze toch een jaar te wachten voor verdere stappen en eerst te temperaturen. Succes

Hoi Miranda,

Ik ben in augustus 2005 gestopt met de pil (na ruim 10 jaar de pil gebruikt te hebben).
Mijn eerste cyclus was 32 dagen.
Daarna duurde het erg lang voor ik ongesteld werd. Eerst dacht ik dat ik misschien al zwanger was (wel erg snel, maar zou kunnen natuurlijk). Na een aantal negatieve testen ben ik toen bij de huisarts geweest en heb bloedonderzoek gehad, daaruit bleek gelukkig dat er met mijn hormonen niets aan de hand was. Ik kreeg het advies om gewoon nog even af te wachten, omdat het volgens mij huisarts meestal wel een half jaar duurt voor je cyclus weer normaal wordt. Mijn tweede cyclus was uiteindelijk 91 dagen!
Hoewel ik nog niet wist hoe lang het zou gaan duren voor mijn cyclus weer regelmatig zou gaan worden, besloten we om toch te blijven proberen zwanger te worden.
Mijn derde cyclus was weer erg lang. Ik baalde ontzettend. Helemaal toen een directe collega van mij vertelde dat zij zwanger was. Ik wilde zó graag dat mijn lichaam weer eens normaal zou gaan werken!
Af en toe (om de 3 à 4 weken) deed ik een test om zeker te zijn dat ik toch niet zwanger was. In maart was de test ineens positief! Dat kwam helemaal onverwacht, want ik had nog nergens last van. Ik bleek toen inderdaad toch zwanger te zijn, alleen wist ik niet hoe lang al, omdat mijn cyclus zo onregelmatig was.
Op 21 april heb ik mijn eerste echo gehad (en hebben we het hartje ook gehoord) en ik bleek toen al 11 weken en 3 dagen zwanger te zijn. Teruggerekend was mijn derde cyclus 75 dagen.
Vorige week ben ik voor de tweede keer bij de verloskundige geweest en hebben we het hartje weer gehoord. Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en alles gaat goed.

Met dit verhaal wil ik je een hart onder de riem steken. Een onregelmatige cyclus wil niet zeggen dat zwanger worden niet zal lukken, alleen is het moeilijker omdat je niet weet wanneer je eisprong is. Ik ben echt heel blij dat het bij ons toch nog zo snel gelukt is, dat had ik helemaal niet verwacht. Ik hoop dat het bij jou ook gaat lukken.

Succes!

Groetjes, Karin

hoi allemaal bedankt voor jullie reacties,en ik weet dat we de moed niet moeten opgeven maar soms is dat best moeilijk! ik denk wel dat ik mijn eisprong heb gevoeld op 6 mei had een stekende pijn ter hoogte van mijn blindedarm en de pijn duurde een paar uurtjes we hebben toen ook gevreen in die periode en toen kreeg ik op 10  mei een bloeding eerst wat rozig slijm en wat later bloed helder bloed het duurde niet lang twee dagen ongeveer en sinds die tijd voel ik me niet lekker misselijk bij vlagen,pijn in mijn ogen meer uitslag en nu sinds een paar dagen moe maar heb zaterdag getest rond twee uur en was negatief had wel al vanaf smorgens wat gedronken water,3 kopjes koffie en chocomel kan dit de test beinvloed hebben? vanmiddag liep ik in de stad en werd het me ook niet goed heel raar gevoel en weer doodmoe heb ook geslapen weet nu niet wat het is weten jullie het misscien meiden,of houdt mijn lichaam me nu heel erg voor de gek? heb me vandaag eigenlijk de hele morgen lekker gevoeld tot vanmiddag bij het geringste buiten adem maar ja zal wel weer over gaan en we wachten nu maar weer gewoon af tot mijn volgende menstruatie maar wanneer dat is dat weten we niet!!! groetjes miranda

hai Miranda,
 ik heb 2 kindjes en nu bezig aan de derde en ik  heb bij allebij mijn kindjes nog nooit een regelmatige menstruatie gehad( kortste 28 dagen en ze werden steeds maar langer, tot 43 dagen) en dat heeft bij de eerste 7 maanden geduurd en bij de tweede 8 maanden voordat ik zwanger was, dus ik wist nooit wanneer ik mijn vruchtbare periode had, ik ben nu 3 maanden gestopt met de pil en mijn cyclus was   28 dagen tot nu maar ik weet niet of  het nu weer 28 dagen duurt,  het is dus maar gokken.In ieder geval veel succes,
groetjes Noza  

hoi noza als ik je verhaal lees dan is er zeker nog hoop  maar ja mijn eerste cyclus kwam pas na het stoppen met de pil na 85 dagen en de tweede na 28 dagen en de derde pas weer na 41 dagen en als ik 10 mei ook als menstruatie kan zien dan was het na 31 dagen en nu maar weer afwachten. ik weet dat je ook zwanger kunt raken als je erg onregelmatig bent maar ja ben af en toe wat onzeker vooral omdat het de eerste is en ik hoor nu overal om me heen dat mensen zwanger raken en dan wil ik ook! maar ja geduld is een schone zaak he groetjes miranda

Terug
Bovenaan