Oktober/herfst baby kleding

<p>Vraagje aan alle oktober/herfst baby mama's. </p><p>Wij verwachten ons kleintje half oktober en ik vind kleding/rompertjes lastig. Ik dacht zelf aan rompers met lange mouwen, maar ik begreep dat het lastig is om een shirtje/pakje over lange mouwen aan te trekken. Is een romper met lange mouwen en een broekje (en in het begin een wikkeldeken oid) ook prima of raden jullie toch aan rompers zonder of met korte mouw te nemen en daar de kleding over aan te trekken. </p><p>Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! </p>

Ik vind rompers met lange mouwen echt vreselijk om aan te trekken, dus die gebruik ik amper. Bij een pasgeborene vind ik de overslagrompers erg fijn (en heerlijk om mijn man te zien zwoegen, het is soms best puzzelen). Ik kies voor rompers met korte mouwen en daarover een leuk pakje. Bij ons ligt de baby de eerste weken in de box of kinderwagen onder een dekentje, dus die heeft het niet koud.

Hallo AnnMomtobe,
mijn dochter was toen de tijd ongeveer 5 maanden in de herfst periode. Ik heb zelf persoonlijk echt een hekel aan rompers met lange mouwen. Heel vervelend om aan te trekken onder kleding en alleen als romper in deze periode vond ik te koud. Of je moet indd wikkeldoeken gebruiken wat je wel nog doet als ze net geboren zijn. Maar mijn advies zou zijn om er in elk geval niet te veel van te kopen en eerst gewoon eens te proberen wat je bevalt. Misschien vind jij het wel erg fijn. Ons tweede kindje wordt in november geboren en ik schaf in elk geval geen rompers met lange mouw aan?

Ik.moet eind september bevallen en mijn kraamzorg  raad een overslag  romper met lange mouw aan en daarover  een shirt met lange mouw en als het nog kouder is een vestje  . Babys kunnen zich de eerste weken slecht warm houden zei ze ?

Ik.moet eind september bevallen en mijn kraamzorg  raad een overslag  romper met lange mouw aan en daarover  een shirt met lange mouw en als het nog kouder is een vestje  . Babys kunnen zich de eerste weken slecht warm houden zei ze ?

Ik heb wel altijd lange mouwen rompers gehad met daaroverheen de kleding in de herfst/winter. T is wel lastig aantrekken soms, maar wel lekker warm voor ze... T is net wat je went, denk ik. Op gegeven moment wordt je er wel handig in. 

Ik heb voor mijn najaarsbaby's ook rompers met lange mouwen. Met als favoriet die van de prenatal want die sluiten zo goed aan dat extra kleding lagen eroverheen doen bijna geen moeite kosten. 
Ook vind ik het fijn dat het samen met een maillotje prima dienst doen als pyjama. Ik heb alleen voor de zomer korte mouwen rompers.
Het is denk ik voor iedereen verschillend, dus een beetje uitproberen

Terug
Bovenaan