Oktober mama's die werken bij lidl?

Hallo allemaal,

Dit is misschien een rare discussie, maar voor degenen voor wie dit van toepassing is, zitten wel allemaal in hetzelfde schuitje!!! haha
Al 7 jaar werk ik bij lidl, waarvan 6 jaar als AFM. Heel de wereld draaide altijd om werk! En vandaar dat we misschie moeite hadden om zwanger te worden... Maar afgelopen januari heb ik besloten om gewoon medewerker te worden, zonder verantwoordelijkheid en stress, en maar voor 24 uur i.p.v 40+. en wonder boven wonder... we waren meteen zwanger! Van mijn leidinggevenden en collega's kreeg ik alle medewerking tijdens mijn zwangerschap, helemaal geweldig! Gelukkig snapten ze zelf ook dat wanneer mijn werkomstandigheden prettig waren voor mij, ik me ook niet hoefde ziek te melden omdat et werk te zwaar was, en ik heb het ook volgehouden tot ik met zwangerschapsverlof mocht.
Gelukkig 6 weken van te voren verlof, want een dikke week later werd ons zoontje Liam geheel onverwacht een maandje te vroeg geboren! Alles ging goed, een droombevalling, en ons manneke had een fantastische gezondheid! We moesten wel 2 weken blijven omdat hij nog te klein was...
Ik heb genoten van mijn zwangerschaps/bevallingsverlof, maar zal ook blij zijn dat ik weer aan het werk mag, want...Lidl zit toch in je bloed...(wil je het volhouden dan!)
Wie werkt ook bij lidl en hoe is alles bij jullie verlopen?

Tot nu toe ging het allemaal geweldig. Werk er dan ook al 5 jaar met wisselende fm, afm en rm-en. Waarvan ik bijna 3 jaar lang zwanger ben geweest ze zijn nu 3, 1,5 en 0.

Vorige week net 1 dag gewerkt en de oudste werd ziek. Vrij genomen want oma kan niet tegen spuug of diaree. De middelste werd vlak er na ook ziek, dus weer niet werken.

Nu wil de nieuwe fm een gesprek omdat hij dit niet vind werken.
Of dat de kids voor de lol ziek worden. Grrrrr
Morgen gaan we die dus voeren. Misschien nog tips?? Werk 2 vaste dagen maandag en donderdag van 10u t/m 19u en nog volop vrije uren en atv uren.

Groetjes sonja

hoi sonja,

Komt bekend voor... dit is ook al onze 5de FM...
Echt de manier van denken... dacht ook zo toen k nog afm was... helaas... Vanwege de kleine bezetting kan geen mw overwacht gemist worden.. daar draaien de collega's voor op...
Maar als mens en moeder geef ik jou helemaal gelijk! En een FM die zelf kinderen heeft zal dit ook wel snappen... Ik zit met dezelfde vraag, wat als...?
Ik zou morgen dat gesprek aangaan en gewoon eerlijk zijn, je kan niet anders, leg de vraag anders bij hem neer.. "wat vindt jij dat ik moet doen als mn kind ziek is en hij mag niet naar de oppas? Ik wil graag werken... wat vindt jij?"
misschien ontdooit hij dan wel als duidelijk is dat de wil bij jou er echt wel is? misschien dat je kunt aanbieden dat als er iemand voor jou invalt, jij dan weer een dag van diegene overneemt zodra je daar de mogelijkheid voor hebt, misschien in het weekend als je man thuis is?
Succes!!! Laat eens wat weten

Hoi hoi,

Zo gesprekje vandaag gehad met van der klis (Filiaal geldermalsen 130 rayon 03) erbij.
Die had zich natuurlijk goed voorbereid en zelf m`n dossier ingekeken of ik inderdaad in die 5 jaar niet veel ziek geweest was.
Maar dat scheelt daar kreeg ik een compliment over.
Er was dus een afm geweest die ik dacht te kunnen vertrouwen (helaas niet) en die had door gebrieft dat ik zei dat ik er geen zin meer in het werk had.
Helaas voor hem heeft hij m`n woorden verdraaid.
Wat ik gezegd had tegen hem was dat ik moest gaan kijken hoe het ging lopen omdat het zo niet werkt.
En er dus aan dacht om nog maar 1 dag te gaan werken en de andere dag met atv of vakantiedagen op te nemen.

Wel kreeg ik te horen dat ik in een luxepositie zit ivm de vaste dagen en tijden. Heb ze even de situatie uitgelegd waarin we zitten.
M`n schoonvader is november 2009 overleden en mijn man en zijn moeder runnen nu samen het boerenbedrijf die zijn vader/man achter liet. Waardoor ik dus aan 2 dagen vast zit en tijden ivm melken en de rompslomp die er bij komt kijken.

Waardoor er ook meer begrip kwam van zowel de fm als rm. Om eerlijk te zijn heb ik hem behoorlijk geknepen, maar ben weer helemaal gerust. Heb zelfs nog een extra week vrij gekregen aangezien Lieke nu ook ziek word. snoteren en verhoging.

Maar in welk filiaal werk jij?

groetjes Sonja

Hoi sonja,
Gelukkig heeft het gesprek een positieve afloop! Enne... kijk inderdaad uit tegen wie je wat verteld... je ziet maar...
Ik werk in filiaal 362, sas van gent, regio 2.
Wel netjes die week extra vrij, maar ja, dat is voor hun ook handiger, dan weten ze vantevoren dat je er niet bent en dat ze vervanging kunnen regelen..
Ik ben aan het aftellen, nog 2,5 week... kan niet wachten, heb zelfs al mijn polootjes gewassen!! Voel me net een kind wat weer naar school mag na de vakantie! En het is ook een hele geruststelling om te weten dat Liam het leuk vindt bij de oppas, hij is vandeweek voor het eerst geweest!
Ik moet wel zeggen dat ik ben gaan nadenken door jouw ervaring: als ik weer aan t werk ben ga ik het ook met mijn FM bespreken, wat als liam ziek wordt en ik kan niet komen werken? misschien heeft hij alvast tips? en ik vindt het prettig om het alvast te bespreken, geen verrassingen op het moment zelf...
We houden elkaar op de hoogte en tot later!
Groetjes katja

Terug
Bovenaan