Olie in de fles ivm harde ontlasting??

Dag moeders,

Heeft iemand ervaring met (een) druppeltje(s) olie in de fles ivm harde ontlasting en last hiervan hebben? Onze dochter van vijf weken krijgt AR Nutrilon en heeft erg harde ontlasting waar ze echt naar van is soms. Ik heb al geprobeerd iets meer water in de fles te doen, maar dit lijkt ook niet écht te helpen. Voor wat betreft die olie: wat voor olie gebruiken jullie dan?

Groetjes!

Hoi hoi, mijn dochtertje van nu bijna 6 maanden had in haar eerste weken ook problemen met harde ontlasting bij Nutrilon. Mij is daarvoor aangeraden om over te stappen op Friso. Die heeft een net iets andere eiwitsamenstelling als Nutrilon, maar is net zo goed. Ik geef ook de dikkere variant, Friso Comfort is dat (zoals jij de AR van Nutrilon hebt). Je moet natuurlijk niet te vaak van melk wisselen, maar voor mij was het een gouden tip! Misschien dat jij er ook iets aan hebt!

Groetjes en succes,
Petra

hai....

ik heb ook wel eens olie in het flesje gedaan, een paar drupjes, omdat Bente wel 4 dagen toen niet had gepoept! het was gewoon olijfolie, waar niets aan was toegevoegd. Gelukkig heeft ze nergnes meer last van..nu komt t elke dag een keertje...wat ik nog wel steeds doe is om de fles een theelepeltje venkelthee erbij in...
ik heb geen ervaring met een andere voeding dan de standaard nutrilon....hoop dat je er uit komt!

Hoi,

Ik heb een tweeling en die kunnen ook moeilijk poepen, nu werkt mijn buurvrouw op neonatologie (couveusse afdeling) en die vertelde mij dat ze daar bij sommige baby's wel een zonnebloem olie geven ivm de ontlasting. Wij zijn er ook me begonnen 1 x per dag krijgen ze hier 1,5 ml olie en dat meng ik dan met een klein beetje voeding en dat spuit ik appart in de speen en dat geef ik ze dan net voor de voeding. Nu kunnen mijn meisjes weer lekker poepen en doet het ook niet meer zo zeer. Ik wens je heel veel succes.

Gr,Moeke

Wij hebben ook van alles geprobeerd maar oliein de fles schijnt ook niet eht goed te zijn.

Bij ons kreeg ze de eerste fles met olie en na 2 dagen dronk ze die
niet goed meer en begon te huilen. Wij gebruikte al Omneo en nu gebruk
ik   kindicol van VSm en ze moet nog steeds maar om de 3 of 4 dagen
poepen ...het hoort bij haar en met die druppels is alles net iets
zachter. Ze heeft er nu geen last van!!

Hoi,

Onze meiden zijn vandaag 11 weken en ze krijgen nu per 24 uur 6 voedingen om de 3 a 3,5 uur , ligt er ook aan hoe vaak ze s'nachts komen. Ik heb geen schema gekregen van het cb, ben er ook nog maar 1 keer geweest voor de prik, maar moet er volgende week weer heen zal het ze toch maar even vragen dan. Het is namenlijk zo dat het hier bijna iedere avond een kriem is om de meiden naar bed te krijgen, ze willen bijna niet eten en als ze dan in slaap zijn worden ze weer wakker na een uurtje oid en dan willen ze natuurlijk eten want het buikje is niet vol genoeg denk ik. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.

Moeke Ingrid

Ik zelf heb ook olijfolie gebruikt, maar dat was pas toen ik radeloos was, en er GEEN ontlasting meer kwam.
Mijn meissie zat zo verstopt dat het eten er aan de bovenkant uit kwam, en niets binnen bleef.
Dit soort dingen moet je alleen in uiterste nood gebruiken.
Venkelthee/rooibosthee zijn hulpmiddelen die kunnen werken.
Mijn schoonzus (kraamverzorgster) heeft bij mijn kleine ook 1x de thermometer gebruikt (gewoon normale diepte) om te "helpen"

Succes!!

Hallo,

Je moet geen olie in de fles doen. Wij hebben dit ook geprobeerd en
onze dochter wilde de fles niet eens meer drinken en schreeuwde het
uit. Zij had ook last van onlasting (3/4 dagen duurt het...nog steeds).
Ik heb nu druppels kindikol van vsm en inderdaad dat maakt de
ontlasting zachter. Je kunt het toch proberen... kan geen kwaad. Nu is
ze 20 wk en sinds een paar dagen krijgt ze een fruithapje en gisteren
had ze al na 2 dagen ontlasting. Ik hoop dat het ooit eens gewoon per
dag komt.

Ik weet niet of je ook al echtra water inde fles doet maar 10/15cc mag!!

Olie zou ik dus niet doen. Eigenlijk als je nadenkt kan het ook niet
omdat olie blijft drijven en alleen de fles vettig maakt maar wel in de
fles blijft zitten...kan dus ook niet werken.

groetjes en suc-7

claudia en Maudje

Terug
Bovenaan