olvarit 6 maanden

hoi hoi

jvelino is as zondag 5 maanden, nou vroeg ik me eigenlijk af of je dan ook potjes vanaf 6 maanden mag geven ? Wat is het verschil tussen de 4 en 6 maanden ? Ik denk zelf dat de potjes van 6 maanden de voeding wat grover is ..
 
Klopt, dat is idd grover. Maar waarom zou je dat willen? Het is niet oor niets vanaf 6 maanden.
Wellicht kan je zelf fruit en groente maken en dan langzaam aan wat grover maken zodat je zoon eraan kan wennen. (bedoel het goed hoor :))

Liefs
 
ik maak het nooit helemaal fijn met staafmixer. ik prak alles gewoon vanaf het begin. behalve appel ;) dan wennen ze gelijk aan die grovere stukjes! maar idd sommige dingen kun je beter pas vanaf 6 mnd geven. sinaasappelsap volgens mij bijv.
 
Potjes vanaf zes maanden zijn idd wat grover. En met 6 maanden mogen ze ook dingen met gluten en bepaalde groentesoorten waar nitraat in zit zoals spinazie. Xilyano heeft ook al een keer rode bieten gegeten maar ik heb later gelezen dat dit een nitraatrijke groente is en hij dat dus pas vanaf 6 maanden mag. Wel jammer want hij vind het heerlijk.

@rajote: Mogen ze sinaasappel pas vanaf 6 maanden? Xilyano eet dit al een poosje en dat gaat gewoon goed. Ik kreeg dit toen ik zelf klein was al met 3 maanden gemengd met banaan.
 
heej,
even opgezocht, maar ze mogen het idd wel. denk dat ik het pas later gaf omdat het best 'scherp' is voor hun maagje. maar als je het combineert met banaan of ander fruit kan het idd wel gewoon.
 
Terug
Bovenaan