olvarit fruit!!! belangrijk

Hey meiden

ik weet niet of jullie het ook hebben gezien maar in de potjes fruit van olvarit zit zo veel suiker dat je het kan vergelijken met 15 klontje

Ik viel zowat van de stoel toen ik het hoorde want dat is HEEEL erg veel. zelf maak ik altijd voor Joey maar in het begin niet dan at hij die poyjes. Ik dacht goed merk nou men reet!!! Die van zonnatura zijn wel oke hoor.

Wilde dit even kwijt toch wel belangrijk

das inderdaad wel even schrikken ja.
ik geef brian ook altijd olvarit,dus ik denk dat ik dan ook maar ga overstappen naar dat andere merk wat je noemde(ben even de naam kwijt)

bedankt voor het melden

liefs kim

Wel raar, want bij de ingredienten staat toch echt: geen suiker toegevoegd. En dat mogen ze er niet op zetten als het niet waar is. Nutricia is ook een te groot merk om dat risico te nemen denk ik.
Er zullen vruchtensuikers inzitten, maar dat zit in elk fruit dus ook van zonnatura.

groetjes,
Daphne

dat is niet waar hoor.laat je niet gek maken.
hier ging ook het verhaal de ronde dat pyamapapjes zo vreselijk slecht waren door veel suiker.ik heb dit nagevraagd aan de kinderdietiste op mn werk en die zei dat er wel wat suiker aan toegevoegd is,maar dat dat niet slecht of ongezond is.suikers die in zulke produkten zitten zijn ook niet te vergelijken met suiker uit een pak of klontje.zoals het verteld word zouden die papjes en olvaritpotjes gigantische caloriebommen zijn.dat is zeker niet het geval.alle babyvoeding in pot,blik of kant en klaar pakje is niet ongezonder dan vers.alleen duurder.
groetjes karin

Hoi,

Ik ben van het najaar forum...
Maar als je bij google "suiker in olvarit" intikt komen er een aantal naar boven.. waaronder het stukje van de keuringsdienst van waarde.
Ze hebben het niet over kristalsuiker, maar ze rekenen om hoeveel suikers er omgerekend in klontjes erin zitten.. dit betreft fruitsuikers!! dus ook als je het zelf maakt, zit dáár geen verschil in.
Ze hebben hun naam hoog te houden, en als het zo zou zijn.. de eisen in nl zijn zóóó streng dat ze anders allang uit de handel waren genomen (keuringsdienst van waren)

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan