Olvarit of Huismerk, wat vinden jullie?

tja, misschien ben ik wel iets te nauwkeurig wat betreft de regeltjes over zout en suiker van onze baby's.
maar goed, ik stel jullie toch de vraag, ben benieuwd wat jullie vinden.

In Olvarit zit dus geen suiker, en in de warme happen zit geen zout. Zeggen ze, en dat staat dus ook op de potjes vermeld. Dus mag je ervan uitgaan.

Ik dacht in eerste instantie dat dus ook gold voor het huismerk van Kruitvat, dus kocht ik die potjes, want dat vele malen goedkoper.

Nu ben ik er achtergekomen dat in de fruitpotjes dus suiker is toegevoegd,
en in de groente/vlees potjes is dus zout toegevoegd.

HOe schadelijk is het nu echt? Die potjes zijn vanaf 6mnd, dus eigenlijk zouden ze het niet mogen verkopen toch??

Even erbij vermelden: ik maak fruit en warme happen allemaal zelf voor mijn zoon (nu 7mnd oud). Maar soms is het makkelijk een potje fruit of warme hap te hebben staan.
Ben benieuwd welk merk jullie kopen...

Gr. Petra

hoi
nou dat was mij dus ook al opgevallen dat er suiker toegevoegd is in de kruidvat fruithapjes.nu kook ik het grootste gedeelte zelf,en krijgt anouk soms een potje,maar inderdaad bij olvarit is het niet zo..had wel net 10 potjes(aanbieding)van kruidvat ingeslagen.,nou ja ze krijgt het zo nu en dan maar.maar ga straks olvarit  wel weer halen.
gr petra

bij olavit gebruiken ze appelsap (fruitsuikers)om de evoeding zoeter te maken.
Ik las va de week op de verpakkking dat er in liga (4 maanden)  ook gewoon suiker zit.
Ja dan kunnen ze wel zeggen geen gluten,
koemelk en kippenei   maar van Suiker -en fruitsiroop en suiker wordt ik nou ook niet blij.
Conclusie die liga gaat of de vuilnisbak in of ik laat het nog een paar maandjes liggen

Sommige geven trouwens roosvice laxo wou ik van de week ook kopen omdat ze een beetje verstopt zat. Even op de ingredienten lijst gekeken en ja hoor suiker.
Doen   wij zo ons best voor geode voeding lopen ze het nog overal in de douwen

Ik maak alles zelf voor de kleine man. Zo weet ik precies wat er in het mondje gaat. Ik vind de groente en fruithapjes van beide merken anders smaken en vooral zouter of zoeter dan als je het zelf maakt. Bij de eerste heb ik gewoon potjes gegeven en hij is er ook niet dikker of slechter van geworden, maar ik ben nu  zelf ook bewuster met voeding bezig. Ook heeft mijn  oudste zoon een enorme slechte eetlust qua groente en probeer ik dit zo bij mijn jongste zoon gelijk vanaf het begin groente te laten eten die  ik normaal ook zou koken. Die potjes zijn allemaal heel leuk en  aardig. Zeker qua combinaties, maar wees eerlijk zou jij dat zelf ook eten???  

Ik ga dus voor zelfgemaakt, is veel goedkoper. Ok kost iets meer tijd om het te maken en in te vriezen, maar  je weet precies wat er in dat mondje geschoven wordt!

Groetjes Anoesj

Hoi,

Ik maak de hapjes in het weekend zelf, maar de andere dagen schiet t er eerlijk gezegd vaak bij in.
De fruithapjes koop ik altijd zonder suiker, toch een beter gevoel bij.

groetjes

Terug
Bovenaan