Om 5 uur in de ‘ochtend’ al wakker

<p>Hai allemaal! </p><p>Onze zoon is 1,5 jaar oud en slapen is altijd heel goed gegaan. Een maand of 3 geleden werd meneer altijd om 5 uur in de ochtend wakker, ik had ergens gelezen dat het er mee te maken kon hebben dat dan het middagslaapje te lang was. Deze hebben we toen terug gebracht naar max 1,5 uur. Nu is het zo dat hij sinds 2 weken weer bijna dagelijks om 5 uur in de ochtend wakker wordt.. ik vraag me af hoe ik dit het beste op kan lossen.. Naar mijn mening hebben de kleintjes van deze leeftijd nog een middag dutje nodig toch? Al slaat hij wel eens een dagje over omdat hij echt niet wil..  En om het nou nog korter te maken lijkt me ook niet alles.. </p><p>Ik ben een beetje bang voor oververmoeidheid als ik alles in ga korten of hem later naar bed laat gaan, waardoor we alleen maar in een vicieuze cirkel belanden.. </p><p>Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft voor mij en ik hoor natuurlijk graag jullie ervaringen hier in! </p><p>Alvast bedankt! ?</p>

Heb je toevallig een zonsverduisterende gordijn of rolgordijn? Mijn dochter werd ook steeds rond 6 uur wakker, ze had wel een gordijn, maar die liet licht door.. sinds twee dagen dus een zonsverduisterende rolgordijn en ze slaapt een uur langer ?

Hier ook dezelfde situatie. Vanaf dat meneer 1 jaar is, is hij rond de klok van 5.00u wakker. Soms een weekje dat het iets later is, maar over het algemeen is het tussen 5.00u en 6.00u. Heeeeeel vroeg.
Wij hebben verduisterende gordijnen, helpt bij ons niet tegen het vroeg wakker worden.
Later naar bed helpt ook niet, wordt meneer alleen maar chagrijnig van ( doordat hij gewoon om 5.00u wakker wordt, mist hij slaap)
Bij m'n ouders en schoonouders wordt hij ook vroeg wakker. 
We hebben ons erbij neergelegd. Het is gewoon een vroeg kind??
Ik geef 'm om 5. 00u pap en laat 'm daarna nog even in bed liggen. Hij speelt dan wel even. Als hij het bed zat is, halen we hem uit bed en laten we hem tot een uur of 7.00u spelen op z'n kamer, overloop en onze slaapkamer. 
Dit werkt voor ons 't beste. 
Niet altijd leuk, maar niks anders aan te doen 

Herkenbaar.. dit hebben wij ook een poosje meegemaakt. Mijn zoon is 2,5 jaar en hebben al veel meegemaakt. Ik heb geleerd dat echt alles een fase is en vanzelf overgaat. En wonderbaarlijk genoeg gaat het ook echt weer over. Tot die tijd... hou hoop en zolang hij niet huilt, nog lekker in zijn eigen bed laten liggen.

Hallo dames, mijn zoon is bijna 6 en is nog steeds een vroege vogel. Hij komt vaak tussen half 6 en half 7. Dit is natuurlijk al beter dan 5. Maar hij sliep pas langer door toen hij naar de basisschool ging. 
Wanneer hij na 7u wakker word voelt dat zo fijn waha. Maar ja als ze hun slaap gehad hebben dan is dat zo. Niks aan te doen. Kwestie van accepteren. Hier hielp zelfs de slaaptrainer niet.

Bij ons ook gehad. Rond 5u is je lichaamstemperatuur t laagst dus kan je wakker worden als je t te fris vindt. Bij ons hielp het om de kindjes warmer aan te kleden, of als wij naar bed gingen raam dicht te doen bij. Toen was probleem over. Fles pap zou ik niet geven. Dan stimuleer je hem om vaker wakker te worden voor lekkere pap. Je moet t zo oninteressant mogelijk maken voor ze... desnoods alleen slok water bijv

Terug
Bovenaan