Om 5 uur sóchtends wakker!!!

Lieve mensen,

Mijn dochter is nu bijna 7 maanden en heeft de laatste maanden prima geslapen van 19.00 tot 07.00 maar sinds een week is het  gebeurd met onze nachtrust.. Ze wordt namelijk om 05.00 al wakker! En zeg nou eerlijk, dat is toch midden in
de nacht...!!
Ik  heb niet het idee dat ze wakker wordt van bijv. haar doorkomende tandjes ofzo. Verder  slaapt ze overdag zoals ze altijd doet...  
Ik vraag me af of dit een fase is en dat het vanzelf weer 'over' gaat..
Hebben anderen hier ervaring mee?

Grtjs,
Evelien

Hoi Evelien,

Hier precies hetzelfde wij hebben ook een kleine van 7 maanden.
En zij sliep inderdaad ook van 19.30 tot 7.00 'sochtends en sinds de klok een uur terug is gegaan is ze al om 4 uur wakker!!!!
Heel vreemd als het aan die klok zou moeten liggen zou ze om 6.00 wakker moeten worden maar 4 uur dat is wel erg vroeg.
Ben echt doodmoe als ik dan ook nog eens moet werken....
Ik hoop dat het een fase is inderdaad en dat ze snel weer gewoon van 19.00 tot 7 uur slaapt.

Liefs Zonnetje

Hoi,

Ik heb al op meedere topics gereageerd hierover (er zijn er nogal wat over slapeloze nachten). Mijn dochter (7,5 mnd) wordt sinds twee weken ook standaard 's nachts wakker. De ene keer om 3u de andere keer om 4u. En een feest dat ze het vind!
Behalve als je haar laat liggen natuurlijk want dan is het krijsen.
Ik ben kapot!
Volgens mij hebben de meeste babies rond deze leeftijd daar gewoon last van.

Sterkte meiden,

Liefs Reneke

Ik denk dat het idd een fase is. Onze dochter (8 maanden) heeft er ook opeens last van. Ze sliep altijd gewoon door tot 8 uur! Ik denk echt dat het bij de leeftijd hoort. Anders is het wel heel toevallig dat al onze kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd dit nu opeens hebben.

iig allemaal veel sterkte.

X Trudi

hallo mama's,

Het zal inderdaad een fase zijn.
Maar hebben jullie al geprobeerd om ze overdag iets minder te laten slapen.
Ik begreep dat als ze overdag iets te veel slapen, ze s'nacht eerder wakker worden.
Ik weet natuurlijk niet wat ze overdag slapen. Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar ik hoor het veel van andere mama's.

Succes

Hey dames,

Ik denk zelf ook wel dat het een fase is, Noa sliep ook lekker van 19.00 tot 8.00 maar de laatste nachten is ze al om 4 uur al wakker!!!!
Het begint eerst met spelen met haar favo knuffel maar dat gaat al snel over in huilen als je niet snel bij haar bent om haar fiep in te doen.
Maar de laatste 2 dagen word ze we; vroeg wakker maar valt al snel weer in slaap tot 8.00 vandaag!!!
Maar het is inderdaad weer ffkes wennen die 'gebroken' nachten

Groetjes Chantal mama van Noa 9 maanden

Terug
Bovenaan