om alles huilen




hallo,
mijn jongste dochter van 2jr. huilt vaker dan normaal, ze gilt je de oren van je hoofd alleen om bijna niks, ze kan zich verbaal prima uitten, maar het gaat haar makkelijker af met gillen en huilen, ik heb geprobeert haar te negeren tijdens haar gil partijen het helpt wel, dan houdt het op, op dat moment, ze blijft gillen en huilen wanneer het haar uit uitkomt, voor ons is het echt een ramp, we weten niet hoe wij het moeten oplossen, zij heeft ons in haar greep, help,
wie kan ons adviseren, bijvoorbaat dank,
moeder van Rama.
 
Hoi, Leuk he, zo'n schreeuwer in huis. Mijn zoontje is nu bijna 3 maar heeft dit ook heel erg gedaan, als hem iets niet zinde, begon hij vreselijk te gillen, schreeuwen, bijten, slaan. Mijn zoon is erg druk en daarom hadden we altijd wat extra begeleiding van de wijkverpleegkundige. Zij heeft ons toen geadviseerd om hem 1 keer te waarschuwen dat hij moet ophouden, doet hij dat niet, dan zetten we hem, in ons geval, in de gang, deur dicht. Hij mag dan wel een speeltje. Maar hij moet even de kans krijgen om tot rust te komen en op die manier leerde hij ook dat hij niet altijd z'n zin krijgt. We zijn nu een aantal maanden verder, en hij zit nog maar heel af en toe in de gang, en het schreeuwen om zijn zin door te drukken is over. Hij gooit ook niet meer met z'n speelgoed, en slaan en bijten doet hij ook niet meer uit onmacht. Kortom het werkt echt. Even wegzetten om tot rust te komen, kan ze weer rustig zijn, mag ze terug. Heel veel succes.
 
bedankt, ik heb het ook geprobeert, maar ze komt zo snel weer terug, ik heb de indruk dat zij dat nog niet begrijpt.
Maar ik zal doorzetten hopelijk dringt het tot haar door, bedankt nogmaals,
groetjes,
moeder van rama.
 
Een goede tip van Anoniem. 'k Wil nog aan toe voegen dat je kan proberen om een vast plekje in huis aan te wijzen waar zij mag gillen. Niet als straf maar wel duidelijk vertellen dat gillen niet mag. Doet ze het nog en apart wegzetten (naar de gang of in een stoel of op de bank is ook goed als ze maar weet waarom zij daar naar toe moet en met haar leeftijd 2 min is al genoeg) helpt niet dan laat je haar op een van te voren bepaald plek gillen. Je zegt daarbij: als je wil gillen dan doe je het hier maar. Dan is ze het hopelijk kwijt. Daarna even knuffelen en niet verder over praten.
Maar het kan ook dat ze haar frustraties kwijt moet. Dan kan je haar bij je op schoot pakken, liefdevol vasthouden als ze zich probeert los te maken en niks aangeven waar ze dan om vraagt. Hoe gek het ook klinkt, je forceert haar om te huilen en schreeuwen en dan is het op een gegeven moment eruit. Blijf haar echter op een rustige manier toespreken dat je van haar houdt en dat ze bij je even mag uithuilen.
Denk maar aan je zelf als je iets dwars zit dan lucht het op als je afreageert. Zo bij de kleintjes.
Succes!
 
hallo, het klinkt misschien heel simpel maar onze zoon gilde heel wat af, niks hielp er tegen. Totdat we het niet meer als verbod brachten. Hij mag best gillen maar dan in de gang, niet als straf maar dan hebben wij er geen last van. Zo ook met drinken op de grond spugen. Hij mag best spugen maar dan in de gootsteen. Het is echt een verademing want nu blijven we uit de strijd. Bij ons werkt het. Succes
 
moeders, bedankt voor jullie reacties en adviezen, mijn dochtertje is rustiger geworden, inderdaad duidelijk maken aan het kind dat je het niet goed vindt dat het geschreeuwt wordt, een plek aanwijzen waar ze wel mag gillen, en dan afwachten hoe het kind daarop reageert, voor mijn dochtertje was het genoeg om te beseffen dat het verkeerd is.ze vindt het niet leuk om alleen op de gang te blijven dus.....
nog maals bedankt,
moeder van rama
 
Terug
Bovenaan