om de 2 a 3 dagen poepen

Onze dochter, nu 4 weken oud, poept maar 1x in de 2 a 3 dagen. Ze krijgt flesvoeding. We hebben al vanalles geprobeerd, overgestapt naar Nutrilon Omneo (voor moeilijke ontlasting), met de thermometer, boter bij de melk, theelepeltje sinaasappelsap om de darmpjes te prikkelen, maar niks helpt. De ontlasting is ook niet dik ofzo, gewoon lekker smeuiig.
We zijn nu begonnen met de voeding van mineraalwater te maken op advies van consultatiebureau, iemand anders nog een tip??
 
ik heb helaas geen tips voor je.
wat zei het cb er verder van?
en heeft ze er geen last van?
als mijn dochter esmee (nu 11 maanden) last had van vastzittende poep dan deed ik er een thermo in en dan kwam het er zo uit.
nu poept ze heel keurig 1 a 2x per dag
 
De ene baby poept 2 x op een dag en de andere maar 1x in de week.
Onze meid poept ook niet elke dag ,ik denk zo ongeveer om de dag.
Volgens mij kun je dit ook op het internet vinden.
Merk je ook dat ze er last van heeft dan??

groetjes ilse mv finn
 
Als ze er geen last van heeft zou ik me geen zorgen maken hoor! Zeker niet met thermometers aan de slag gaan! Zo kun je onbedoeld heel veel beschadigen! Mocht ze er wel last van hebben kun je ook nog kindicol van VSM proberen dat is voor moeizame ontlasting bedoeld. Maar nogmaals als de ontlasting gewoon smeuïg is en ze verder geen klachten heeft, gebruikt ze wrs de voedingsstoffen optimaal en houd ze weinig "rest" over, gewoon efficiënt dus!

Groetjes Saskia
 
Het is al gezegd, maar als je kind er geen last van heeft waarom dan stimuleren om vaker te poepen? Zo leuk is het verschonen van een poepbroek nou ook weer niet:))

Tijs poepte ook maar eens in de 2/3 dagen, maar kreeg op den duur keiharde keutels en bloed in de ontlasting. Daarnaast was hij uren bezig om het eruit te persen. We zijn lactulose gaan gebruiken in de fles (2*3ml per dag) en doen dat nog steeds. Nu heeft hij dagelijks smeuige ontlasting. Als we minderen met de lactulose krijgt hij direct weer harde poep en minder vaak. Dus we gaan er nog even mee door.

Groet
Lies
 
Ha meid,

Lastig hè zo'n poepprobleempje... want je bent er dan elke dag mee bezig.Wat bij mij goed hielp is:

* extra water in de fles... dus ongeveer 20cc per fles. Let wel op of ie de flessen goed leegdrinkt. Als dit al een probleem is, dan kun je beter geen extra water doen. Kijk even wat ie minimaal binnenmoet krijgen (gewicht x 150 cc is het minimale over een hele dag) Lukt hem dat makkelijk, dan kun je rustig extra water toevoegen. Je kunt ook tussendoor wat extra water aanbieden. Er zit niet echt een maxinmum aan, want water hoef je neit bij de voeding op te tellen, maar kijk wel uit dat het niet meer dan 500 cc wordt.
* Kindicol van VSM. Voor ons HET middel. gewoon bij de drogist te koop en het helpt bij Loïs zo goed. mag vanaf de geboorte gegeven worden. 6 keer 3 druppels per dag. Volhouden tot de poep zacht wordt en daarna 3 keer 3 druppels op een dag.
* als je kindje 4 maanden is en er nog last van heeft, maag je ook roosvice laxo geven.

Succes ermee!
 
Ik lees net dat het geen harde poep is... dan zou ik niks doen en het zo laten, want niet alle kindjes poepen elke dag en zeker niet bij flesvoeding.
 
Terug
Bovenaan