Om de 3 uur voeding

Mijn dochter (4 maanden) krijgt op dit moment om de drie uur voeding. Om de vier uur lukt niet. Ze krijgt 5 voedingen (5×180 ml):<br />6.30/7.00 voeding<br />Slapen 8.30-9.30<br />10.30 voeding<br />Slapen 11.30-13.30<br />13.30 voeding <br />16.00-16.45 slapen<br />16.45<br />19.00<br />Daarna gaat ze op bed.<br />Ik wil het liefst naar om de vier uur voeden, omdat ze nu elke keer om 13.00 al wakker wordt omdat ze honger heeft. Wil graag dat ze twee uur slaapt van 12.00-14.00. Ik kom nu niet uit met de wakkertijd, slaaptijden en eettijden. Heeft iemand tips? We zijn nu om 10.30 begonnen met paar hapjes groente.<br />
 
Ik snap wel dat jij dat wil, maar je kind is daar blijkbaar niet aan toe. Niets veranderen dus en die paar hapjes groente die ze met 4 maanden mogen krijgen gaan je nu nog niet helpen ? Ik zou ook graag willen dat onze dochter langer slaapt, maar we kwamen niet verder dan 3x 45 minuten overdag ??‍♀️
 
Van 11.30 tot 13.30 slapen is toch al super lang?

Als ze bij mij wakker werden van de honger gaf ik het flesje boven in bed en dan sliepen ze daarna vaak weer verder. Dus niet uit bed halen, niet naar beneden gaan, niet te licht maken.

Overigens kregen mijj beide dochters ook tot 5 maanden wel elke 3 uur een voeding, meer tijd ertussen lukte ook echt niet en ze kregen max 150cc op... Pas met 5 maanden werd dat 4 uur ertussen. Soms lastig idd, maar je doet er weinig aan.

Waarom moet dat slaapje persé van 12.00-14.00 zijn? Nu is van 11.30-13.30 toch ook goed? 2 uur achter elkaar tukken en zo'n redelijk strak schema vind ik echt al heel knap op die leeftijd.
 
Bij 4 maanden is de melk echt nog de hoofdvoeding. Ga eens na hoe vaak je zelf iets eet of drinkt; dat is wel vaker dan iedere 3 uur waarschijnlijk. Waarom dan verwachten van je dochter van 4 maanden dat ze 4 uur tussen voedingen kan laten? Als ze dat zelf aangeeft prima, maar kennelijk heeft ze behoefte aan vaker een voeding. Ik zou daar gewoon in mee gaan. 
 
Terug
Bovenaan