om de 3 uur

Hallo dames,

onze kleine is nu 17 weken maar komt nog steeds om de 3 uur!!!!!
hoe zit dit bij jullie overdag?
hij krijgt ook al fruit en groente hapjes! vind ie heerlijk!
maar helpt niet dat hij voller zit.
ook in de avond fles doe ik pap... hierdoor slaapt hij ook niet langer:( hij slaapt max 5/6 uurtjes..

Iemand tips??

gr maaike

 
Heeft hij echt honger? Of is het misschien zuigbehoefte en mamatijd?

Je zou 's kunnen proberen om hem meer voeding te geven of om de voeding een half uurtje te rekken met bijvoorbeeld een speentje. Wij hebben ook wel 'ns bij bepaalde "moeilijke" tijden een vollere fles gegeven totdat meneer helemaal bijgedronken was.

Je kan ook meer water in de fles doen bij dezelfde hoeveelheid voeding, misschien dat hij zich dan weer wat meer verzadigd voelt.

En anders misschien overleggen met je cb om over te stappen naar een voeding voor hongerige baby's?
 
Onze jongste dochter heeft voeding op verzoek gehad en ook lang om de drie uur. Pas nu ze 6 maanden is krijgt ze om de 4 uur een fles. Prima toch, als ze honger heeft krijgt ze een fles. De bijvoeding is echt nog bijvoeding, heeft ze honger dan helpt alleen nog de fles. 17 Weken is nog heel klein hoor.
 
Wij hebben het advies gekregen om overdag meer te geven. Wij hebben een tijd 5x 180 + 6 gedaan (06:30 - 10:30 - 14:30 -18:30 - 00:00), toen zijn we overgegaan naar 4 x 210 + 7 (06:30 - 10:30 - 14:30 -18:30), toen zijn we overgegaan op advies van cb naar 4 x 230 + 8.
Er wordt gezegd als ze overdag conitue een volle buik hebben, ze daar de nacht mee door kunnen komen. Timo (20 weken) slaapt nu van 19:30uur tot 06:00/06:30uur.
Wij zijn overigens al met 1,5 maand overgegaan op een deel voeding voor hongerige baby's. De verhouding is nu 5 scheppen forte en 3 normaal.
Timo krijgt sinds 2 weken groente en sinds een week fruit. Ons schema is nu:
06:30 fles
08:30 fruit (half potje)
10:30 fles
14:30 fles
17:00 groente (half potje)
18:30 fles
 
ik heb alles al geprobeerd.. hongerige babys voeding hielp ook niet.. ben nu weer terug gegaan op normale voeding..
je kan wel meer voeding gaan geven maar als hij het toch niet op drinkt.. vind ik het zonde van de voeding!
hij drinkt 150 cc + 5 schepjes meer drinkt ie niet!
naja maar afwachten ben ik bang:D

thanxx voor de reacties
 
Sver is 20 weken en komt ook nog steeds om de drie uur, ondanks de hapjes tussendoor, maar hij slaapt wel door van 21.00 tot 08.00 (ongeveer). Dus denk dat we het er gewoon mee moeten doen.

Is soms inderdaad wel eens vervelend, want het kost je veel tijd en dan ben ik in ieder geval soms wel eens jaloers op de vier flesjes per dag kindjes en ouders.

 
Terug
Bovenaan