om de dag klussen of....

Ik heb wel eens gehoord dat het het best is om tijdens je vruchtbare periode om de dag te klussen. Weten jullie hier meer over? Ik vind het zo 'zonde' om het een dag niet te doen, stel dat je net iets mis loopt.
Op welke vruchtbare dagen maak je nou het meeste kans?
Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om de kans te vergroten?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Succes allemaal!!!

Hoi Lotte,

Het is beter voor de kwaliteit van het zaad om het om de dag te doen. Het beste is om voor je eisprong om de dag te klussen, want na je eisprong ben je niet vruchtbaar meer. Je kunt ook heel veel info vinden op zwangerschap.startkabel.nl en dan de 9 mnd com site...als ik het goed heb!!

En je moet er beide zin in hebben en niet met tegenzin gaan klussen omdat het moet, want dan gaat het snel tegen staan!!

veel suc6 liefs moi xxx

Wij hebben het de eerste maanden ook om de dag gedaan maar niet zwanger. Dan maar elke dag proberen in de vruchtbare periode dachten we. En meteen raak !
Het is alleen beter bij mannen waarvan het zaad van iets mindere kwaliteit is hoorde ik laatst.
Succes !

Hallo,

Ze zeggen inderdaad dat je om de dag kan 'klussen'(stom woord trouwens) en dat je vruchtbaarste periode rondom de eisprong plaatsvind. Ervoor en even erna. Maar laatst heb ik ook gelezen dat er vrouwen zwanger worden net na de mentruatie of net voor een menstruatie, dus de natuur bepaald toch uiteindelijk hoe het zal gaan. Dus men gaat er globaal van de eerste optie uit, maar hoe kan dat dan dat bij de tweede optie vrouwen toch zwanger blijken te raken terwijl er rond deze periodes eigenlijk geen eisprong is. Ra ra hoe kan dat????

Volgens mij heet dat kosmobiologische vruchtbaarheid. Op basis van je geboortedag en de stand van de maan kunnen ze uitrekenen wanneer je 'tweede eisprong' is. En door die tweede eisprong schijn je dan ook op andere momente zwanger te kunnen worden.

Terug
Bovenaan