Om de dag klussen?

A

Anoniem

Guest
He meiden, Hallo allemaal.
Aller eerst voor alle zwangeren: VAN HARTE!!!!! geniet ervan. en jullie mannen ook natuurlijk. Heerlijk om te lezen dat er weer een aantal zwangeren bij zijn gekomen.

Nou, ik heb een s na zitten denken en heb een vraagje.
Ze zeggen dat je om de dag moet klussen. Dat zou beter zijn voor de kwaliteit van het sperma.
Maarrrrrr, als je nou bijvoorbeeld je ei weet, dan klussen we de dag ervoor, de dag zelf en de dag erna! Dan doe je het toch ook iedere dag?
En dat zijn nou net de belangrijkste dagen.
Want je bent niet de hele maand vruchtbaar toch? Dus waarom zou je dan de rest om de dag doen?
Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet. Zit nu in ronde 3 en de twee rondes hiervoor toch wel bijna iedere dag geklust! Zit me nou af te vragen of we het dus idd beter om de dag kunnen doen.

Tot horens.
Liefs Yvette

Hallo Yvette,

Ik heb dat nu ook eens aan mijn gyn gevraagd. Hij zei dat 'als de man gezond sperma heeft' je het elke dag mag doen en dat dit het best is. Maar als de man zijn sperma iets minder goed is, het beter is het om de dag te doen om de kwaliteit te doen toenemen.'
Zo, dus wij doen het vanaf drie dagen voor de ovulatie tot 1 dag na de ovulatie (of langer als we zin hebben) elke dag... Niet dat het al iets opgeleverd heeft, maar hoop doet leven, he.

groetjes,
Erika

Dan is het dus ook verschillend per gynaecoloog, de een zegt dit, de ander dat. Wat moet je geloven?
Ons is verteld dat je om de dag moet klussen voor goede kwaliteit van zaad.
Hoe weet je trouwens zeker wanneer je je ei hebt? Ik vind het nogal wat dat je de dag voor, de dag van en de dag erna klust. De dagen daarvoor doe je het dan helemaal niet? Net zo goed heb je je eisprong eerder, dan mis je dus iedere keer je ei.

hoi meis!! als je nu iedere dag gaat klussen of zeg maar liever genieten. Dan ben je minder gefixeerd op het idee zwanger te worden. Iedere dag fijn spelen en genieten van elkaar!! Ben je relaxter. Mijn schoonzusje werdt ook pas zanger toen ze eens vergat wanneer ze nou precies zou moeten hupsen.
well have funn!! xxxx bibi :))

Een man verschiet niet al zijn zaad in één keer, dus bij een man met normaal gezond zaad, zal het geen probleem zijn als je iedere dag klust.

Overigens is het ook zo dat zaad kwalitatief beter is, als de man regelmatig iets loost, dan twee weken niet en dan weer volop.

Productie neemt toe naarmate er meer vraag is.

Terug
Bovenaan