Om de dag of elke dag vrijen

<p>Hallo Dames,</p><p>Mijn vruchtbare periode komt er weer aan en ik vraag me af of het kwaad kan om elke dag te vrijen als je zwanger wil worden. Op internet lees ik verschillende dingen. O.a. dat het slecht kan zijn voor de kwaliteit van het sperma. Op andere lees ik weer dat als je zin hebt het elke dag mag maar om de dag genoeg is. Iemand hier meer duidelijkheid over?</p>

Om de dag zou zorgen voor een optimale zaadkwaliteit maar is eigenlijk voornamelijk van belang voor mannen met een mindere kwaliteit.
Tussen jouw eisprong en bevruchting zit maximaal 12 uur. Vandaar dat het belangrijk is om voldoende zaadcellen te hebben wachten zodat ze op het juiste moment aanwezig zijn. De weg naar het ei is lang, dus aangeraden wordt om ook vantevoren te vrijen.
Dus je kunt zo vaak seks hebben als je wilt, hoe meer hoe beter eigenlijk :) Tegelijkertijd blijven zaadcellen gemiddeld 3-4 dagen leven dus in theorie is 1keer natuurlijk genoeg.

Ik had deze week een positieve test in handen. Ik heb geen ovulatie testen gebruikt, maar had 17 dec ovulatie pijn. Op 15, 16 en 18 december seks gehad. Verder echt geen idee wat het 'beste' is, als de seks maar leuk is en het geen 'moetje' is. 

Bij me vorige zwangerschap rond me ovulatie iedere dag sex gehad en het was meteen de eerste ronde raak. Nu gaan we voor een tweede, en ik las idd ook dat om de dag beter zou zijn. Dus dat hadden we gedaan, maar helaas niet zwanger. Dus de volgende ronde gaan we weer gewoon iedere dag proberen! 
Maar goed het kan ook toeval zijn natuurlijk haha.

Wij vreeen gewoon als we zin hadden. En dat was ehhh.. toch wel iedere dag haha. Soms zelfs 2x per dag. ? Meerdere malen zwanger geraakt.
Maar niet alleen rondom de vruchtbare periode. Wij hebben er nooit een moetje van gemaakt. Gewoon lekker wanneer we zin hadden.
De laatste keer had ik even een keer minder zin dus we hadden het laatst gevreeen zo een 2 dagen voor mijn lh piek. Dat is dan zo een 4 dagen voor mijn eisprong geweest. Ik dacht, volgende ronde zien we wel weer. Maar ja, toch hartstikke zwanger geraakt. ?

Ik heb het alleen gedaan op de dag van positieve ovulatietest van cb met smiley. Je moet gewoon een beetje geluk hebben

Terug
Bovenaan