Oma (85) snapt niet veel van echo's!!

Gisteren was ik even bij mijn oma van 85 en had de echo foto's meegenomen en de DVD. Maar ze kreeg zowat de schrik van haar leven bij het zien van de foto's alleen al, dus ik heb het niet gedurfd om de DVD ook te laten zien ;-)

Het gaat haar 85 jaar oude verstand te boven dat ze dat tegenwoordig allemaal kunnen en vooral dat het ook zinvol is (vroeger hadden we dat allemaal niet en toen ging het toch ook allemaal goed!). Ook het feit dat je bepaalde dingen niet mag eten vond ze erg onbegrijpelijk, hihi... Het leek haar juist wel goed voor de weerstand van de baby, 'anders krijg je zeker allemaal van die allergische kinderen?'

Het was voor mij echt een moment van: oh ja, daar zit echt bijna 60 jaar leeftijdsverschil tussen en bepaalde dingen gaan er dan gewoon niet meer in. Heerlijk, ik heb het maar gelaten om de DVD ook te laten zien, ik denk niet dat ze dat getrekt had ;-)

Nou ik kan jullie zeggen: ik ben blij met de technieken van nu!

Doehoei!

geweldig!! hihi
zelfs mijn moeder van 54 zegt nog wel eens vroeger hadden we dat niet!
maar ze vind het wel geweldig!
maar kan me voorstellen dat je oma dr niks van begrijpt! hihi

liefs

Grappig zeg...mijn vader vond de foto's van de echo al zo mooi en haast onwerkelijk.

En even over het niet eten van bepaalde dingen, sommige zeggen dat je wel eens iets kan eten wat eigenlijk niet mag eten. Ik heb wel mozzarella gegeten maar gerookte zalm laat ik wel staan.

Veel liefs
Marloes

En ieder jaar is er wel weer iets anders dat je niet mag eten... 3 jaar geleden, toen mijn oudste werd geboren, mocht je alleen gekookt water gebruiken voor de melkpoeder ivm alle bacterien en nu: gewoon warm water uit de kraan!!
Je moet het ook allemaal niet te serieus nemen.. Maar goed, ik ben al moeder en dan is het makkelijk praten. Als je voor t eerst een kindje krijgt, wil je gewoon alles goed doen en geen onnodige risico's lopen. Terecht!
Ik heb helaas geen oma's meer, maar mijn moeder (62) verbaast zich ook steeds, hoor! 'Wij dronken gewoon een wijntje, hoor'
Ach, over 40 jaar praten onze kids-2-b ook zo over ons =D

oow en dan nog iets wat veranderd elke keer!!! het draaien van je kindje zodat het geen afplatting aan het hoofdje krijgt!
de eerste moest ik steeds draaien! de andere moest gewoon op de rug! en de 3e weer draaien!!! pffff
en nu??? hihi
ik draai ze gewoon om hoor! na elke voeding op de andere zij... hihi

Terug
Bovenaan