oma als betaalde oppas

<p>Mijn dochter is zwanger en wil graag dat ik me registreer als gastouder en zo kan verdienen door op haar kindje te passen. Ik begrijp dat ik een passende opleiding moet hebben, een diploma kinder ehbo en een verklaring van goed gedrag. Zijn er mensen die ook hun ouders als semi professionele oppas "inhuren"? En hoe bevalt dat?</p>
 
Waarom wil je dochter dat je als gastouder geregistreerd staat? Moet jij je baan ervoor opzeggen? Gastouder zijn houd wel iets meer in dan alleen die opleidingen die je moet halen. Je huis moet ook babyproof zijn en dat komen ze ook om de zoveel tijd controleren.  
Mijn dochter gaat nu nog naar oma als ik werk en die geef ik elke maand een bepaald bedrag of een leuk cadeau. Ze doet het graag en wil er eigenlijk geeneens wat voor hebben. 
 
Wat n gedoe om te regelen! Haha
Mijn zoontje gaat naar een gastouder, en de andere 2 dagen past mijn moeder op. Ik doe haar elke maand een leuk cadeautje maar dat wil ze eigenlijk niet haha! Ze doet het voor haar plezier. 
5 dagen ziet ze ook niet zitten! Ze is wel weer blij dat ze na 2 dagen weer rust in huis heeft want mijn zoontje is een flinke druktemaker!
 
Ja mn schoonmoeder. We betalen 5 euro per uur en krijgen dan ook de kinderopvangtoeslag omdat ze gastouder is. Wel komt er n bijdrage bij voor t bureau en zijn er wat controles geweest die erbij horen. Bevalt prima en zo houdt zij er ook nog iets aan over! Verder gaat alles zoals je bij oma zou verwachten.
 
Ons kindje gaat ook naar oma, maar mijn moeder heeft nog meer kindjes waar ze op past. 
Het is inderdaad wel even gedoe met opleiding (als je die niet hebt) en controle van de ggd om je huis ‘babyproof’ te hebben. Maar het is wel fijn dat je dan kinderopvangtoeslag krijgt (kan behoorlijk oplopen). 
 
 
Terug
Bovenaan