Oma laat baby te weinig slapen

<p>Hoi allemaal, even een vraag aan jullie. Stel ik me te erg aan en ben ik een enorme controlefreak? Mijn moeder past regelmatig op mijn bijna 6 mnd oude dochter , thuis slaapt ze best veel, na elke voeding speelt ze even een half uurtje / uurtje en dan gaat ze lekker slapen. Mijn moeder laat haar gerust 3/4 achter elkaar wakker en zegt dan; oh ze was niet moe hoor. Maar als ik haar in bed leg slaapt ze altijd! Ik vind dit veelste lange tijd wakker voor zo’n klein meisje. Wat vinden jullie? Ik heb al vaker gezegd van nou ze heeft wel slaap nodig, ze was heel moe toen ze van jou af kwam, je moet haar 30min/45min naar de voeding in</p><p>bed leggen maar daar lijkt ze niet naar te luisteren, vind het zo vervelend. </p>

Begrijp precies wat je bedoelt! Hier exact t zelfde, mijn zoon is net 6 maanden. Morgen gaat hij weer logeren bij oma, ben benieuwd! Vorige keer was hij zondagochtend vanaf 9 uur wakker totdat wij hem kwamen halen tegen 12 uur...
Ik kan me er best wel druk om maken, maar aan de andere kant weet ik ook dat ik zonder haar niet een nachtje zou kunnen doorslapen, soms even een middagje voor mezelf zou hebben... dus ik geef het wel aan, maar ik laat het ook maar op zijn beloop. Is jouw kindje dagelijks bij oma? Dan zou ik wel verplichten om jullie ritme aan te houden. Is het zo af en toe? Dan lekker laten gaan.

Hier ook hetzelfde probleem hoor. Oma laat m'n dochter van 4,5 maand te lang wakker. Heb er al meerdere keren wat van gezegd maar lijkt niet echt aan te komen. En doordat m'n dochter niet heel duidelijk aangeeft wanneer ze moe is, snapt oma het denk ik niet dat ze gewoon na 1,5 uur weer naar bed moet. Ze is er maar 2 halve dagen dus ik laat het nu maar zo. Maar maakte me er in het begin ook druk om hoor. 

Begrijpelijk maar.... Jullie moeders hebben jullie ook groot en volwassen gekregen. Ik zou het nog een keer met haar bespreken (vanuit de ik-vorm) en het dan proberen naast je neer te leggen

Ik vind niet dat je je aanstelt. Ik zou dit ook echt niet fijn vinden. Misschien nog een keer aankaarten en anders proberen om tot een middenweg te komen van hoe lang jij wil dat de baby wakker is? 

Mijn zoontje is bijna 3 maanden en is soms wel 4 uur of langer wakker. Als ik hem in zijn bedje leg blijft tie gewoon wakker. Ook als ik ga wandelen met hem in de wagen een groot rondje blijft tie gerust t hele rondje wakker lekker te brabbelen. En ik zie dan ook geen vermoeidheids signalen. Als he kleine meid thuis wel veel slaapt lijkt mij het niet heel erg als ze zo af en toe wat langer wakker is.  

@joessie ze is er de ene week 1 dag in de week en de andere week 2 dagen. Ik heb het al zo vaak ‘aardig’ proberen aan te geven met ook de uitleg erbij. Maar het lijkt wel of het niet binnenkomt.. ik wil alles rustig aan doen, zorg voor heel veel rust en regelmaat en doe alles volgens ‘de regeltjes’ want het is mijn eerste kindje. En het lijkt wel of mijn moeder vind of ze al lang klaar is voor meer dingen, ik maak verse fruithapjes, kreeg ik die mee naar huis en dan kocht ze zelf van die potjes en gaf ze die. Dan vraagt ze weer mag ze nog geen drinken tussendoor of misschien wat diksap?      Ik wil al die dingen allemaal nog niet, ze krijgt gewoon 4 flessen en klein groentehapje en fruithapje om te oefenen want ze is pas 5,5 mnd

Tjaa.. lastige dingen zijn het.
Ook hier gaat de kleine meid van bijna 8 maanden naar oma toe en ook hier slaapt ze altijd minder dan thuis.
Maakte mij soms ook druk erom maar dan denk ik ook ze heeft zelf 3 kinderen groot gebracht dus moet ik er nou zo’n ding van gaan maken? 
Nu geeft mijn moeder ook wel aan het moeilijk te vinden om te zien wanneer ze moe is.
En ze word tussen door wel eens wakker dan geef ik een speentje en slaapt ze vaak nog door maar ook dat gebeurt bij oma niet.
Ik denk dat je het los moet laten is voor iedereen het beste denk ik.

Terug
Bovenaan