oma manipuleert

Hallo allemaal,Ik weet niet of ik hier moet zijn, maar probeer het toch maar.Mijn moeder is heel erg manipulatief, de dingen moeten op haar manier, anders moet je in therapie. Paar voorbeeldjes om mijn vraag van zometeen duidelijker te maken.Als ik vraag of er een raampje in de auto open mag omdat zij zit te roken, kan ze mijn kutkop wel tegen de muur aan rammen. Als mijn vriend en vriendinnen haar niet bevallen zet ze een advertentie zonder mijn weten en ik ben ondankbaar omdat ik dat niet kan waarderen. Iedereen die niet is zoals zij nodig acht heeft borderline of adhd. Als haar vriend op vakantie wil zonder iedere dag vooraf strak in te willen plannen, dan gaat ze naar zijn ex om verhaal te halen. Etc. etc.Nu vind ze mijn huis niet geschikt voor mijn kleine. Ze zegt dat ik niks om zijn veiligheid geef en omdat ik niet wil dat zij hier de septer komt zwaaien, heeft ze geschreven naar 'help mijn man is klusser'. Ik heb hierover ruzie met haar gehad en nu ben ik bang dat is volledig doorslaat en jeugdzorg wil inschakelen.Heeft iemand hier ervaring mee?Onze zoon is nu vier maanden en toen wij erachter kwamen dat we in verwachting waren, woonden we nog niet samen en was zijn huis een opslag/bouwput.

In jouw geval zou ik eens goed op mijn strepen gaan staan. In mijn huis gelden mijn regels en anders zie je mij en je kleinzoon niet meer. Breng je huisarts en het cb op de hoogte van de situatie. Zodat je, als ze zo raar wil zijn om jeugdzorg in te schakelen, haar je een stap voor bent. Ik zou het contact voorlopig even stop zetten. Dit is geen gezonde relatie voor jou en je gezin. Heel veel sterkte ermee. Maar denk dat het wel tijd is om voor jezelf te kiezen.

Terug
Bovenaan