Oma oppassen en kinderopvangtoeslag...?

Hallo dames!

mijn moeder past drie dagen in de week op ons meisje. Nou weet ik dat je daarvoor kinderopvangtoeslag kunt krijgen als we oma laten inschrijven bij een gastouderbureau.... Ik ben een beetje aan het speuren op internet en vroeg me af of jullie een goedkoop bureau weten.

Weten jullie of je de toeslag ook met terugwerkende kracht terugkrijgt?

heeft iemand hier ervaring mee?

bedankt alvast! groetjes, Barbara

Hoi,

een collega van mij doet de aanvraag bij villaviela of zoiets....
Ik weet niet meer precies hoe dat heet, misschien kun je het via google ff zoeken, ze heeft hier hele goede ervaringen mee.

Succes.

Groetjes Marina.

Ik ben er zelf ook mee bezig en ik had gehoord dat Koba niet zoveel vroegen. Ik heb het zelf nog niet nagekeken hoor.

En de toeslag krijg je met terugwerkende kracht. Tot 1 april kan je zelfs nog de toeslag voor 2006 aanvragen.

Groeten Leonie

Ik heb bij collega's gevraagd wat zij kwijt zijn aan oppas in welke vorm dan ook. Wij hebben daar een leuk gemiddelde van gemaakt naar ieders zin en geven dat aan opa en oma. Ik vind het geweldig dat ze oppassen maar het hoeft voor ons geen liefdadigheid te zijn. En anders waren we sowieso meer geld kwijt geweest.

-X- marieke

www.viaviela.nl  voor subsidie voor oppasopas en omas

Wij zijn na teruggaaf van de belasting bij de creche (catalpa) ongeveer 1,59 kwijt per uur volgens mij, dus harstikke voordelig. Maar toch, breng ik haar liever niet weg, dus die discussie over opvang gratis maken, zodat meer mama's gaan werken is voor mij een raadsel. Maar daar gaat deze topic niet over he?! hihihi

mama van Rêve

wat ik me dus afvraag of het voor je moeder wel zo ideaal is om zich hiervoor op te geven. Jullie krijgen hierdoor wel toeslag terug maar vergeet niet dat je moeder nu in het wit verdient en daardoor ook deze inkomsten bij de belasting moet opgeven en daar 34.15% van moet afdragen. ook kan het voor haar onvoordelig uitkomen voor andere kortingen die ze normaal van de belasting krijgt omdat ze nu dus meer inkomsten heeft bovenop een baan/uitkering/pensioen of noem maar op!
Maar zo ik ik het.....kan zijn dat ik helemaal fout zit hoor!
Groetjes Nessie

Terug
Bovenaan