oma

Hoi Hoi,

Ik heb toch een klein dingetje, waar ik me nogal druk over maak. Ookal hoor ik dat dus niet te doen...

Mijn moeder en ik hebben een rare band; de ene keer is ze heel aardig en de andere keer weer niet. Zo heeft ze voor iedereen tijd, maar als ik het vraag niet. Of had ze belooft om elke maand te gaan shoppen voor de kleine (wilde ze zo graag) en met 12 weken zijn we wel een keer geweest en daarna nooit meer. Ze komt nooit langs (wij wonen ongeveer 15 km verderop), maar gaan wij erheen, omdat ik toch wel gek ben met mijn moeder. Ik heb al eens flinke ruzie gehad met haar, maar dan laat ze gewoon niks van zich horen en toen heb ik gezegd dat ik geen contact meer wilde, totdat zij eraan toe was om mij te accepteren zoals ik ben, nou dat vond ze helemaal niet erg, al zou ze me nooit meer zien. Maar goed, nu gaat het gelukkig alweer een stuk beter, maar toch. Ze belt nooit (ja, als ze wat nodig heeft) en ik was gister met haar in gesprek over de bevalling. Nou, ze zou niet bellen of wat dan ook (onder het mom van: ik bemoei me niet me je) en als de kleine er is dan komt ze net zo vaak als nu (dat is wel eens in de 3 á 4 maanden!).
Ze is er wel blij mee dat ze oma wordt, maar ze zegt dat ze zich niet met ons wil bemoeien. Nu heb ik haar gezegd dat ik het juist fijn vind als zij ook eens belt of komt en dat ik het fijn vind als ze zich als een echte oma zou gaan gedragen. Ook zeg ik dat het niet erg vind als ze wat vaker komt of zo, want ik zie dat niet als bemoeien, maar als het tonen van interesse. Maar toch wil ze niet komen...

Ik voel me een beetje schuldig dat ik zo over haar schrijf, maar het moest me even van het hart.

Bedankt (en sorry voor dit lange bericht).

Liefs Mariska 2
 
Hoi Mariska,

Wat vervelend om zo'n moeilijke relatie te hebben met je moeder, zeker als jij juist wel graag wilt en je best doet. Heb niet echt advies voor je. Zit zelf juist met het tegenovergestelde probleem met m'n schoonmoeder: die wil wel bij ons intrekken geloof ik!
Ik hoop dat jullie een tussenweg vinden!

groetjes, Maria2
 
Hi meid, ja moeders blijft moeilijk die van mij is zwaar depresief en belt ook nooit. Ze toont ook geen intresse voor de baby.
Probeer het van je af te zetten want je kunt mensen niet veranderen.
Liefs Moniek
 
hai hai meissie,

zo ik wist niet dat het zo erg was op het moment met je moeder.
helaas kan ik je hier geen advies over geven, want ik heb altijd al een hele goede sterke band gehad.
alles klopt om het zo maar te zeggen.

maar ja wat moet je doen, het is toch je moeder he.
misschien eens een keertje naar een therapeut????
(ben ik zelf niet echt voorstander van), maar ja het kan helpen.

nou meis ik spreek je snel weer

groetjes dolfijntje
 
Ja, lastig is dat! Ik heb het met m'n vader (ouders zijn gescheiden).
Als ik niks van me laat horen, zie ik hem gerust meer dan een half jaar niet.
En interesse in de baby? Wat is dat?
Ik heb het inmiddels gewoon geaccepteerd, omdat dat het minste energie kost. Hij verandert niet meer. Wel heb ik een aardige stiefvader, die meelevend is en dat compenseert aardig.

Jij veel sterkte!
 
ik heb juist het omgekeerde maar dan met mijn schoonloeder het idee dat ze zo dicht bij ons woont benauwt me nu al ontiegelijk ze is nl van plan om elke dag langs te komen en dit en dat en blablabla en verwacht van mij dat wanneer zij zin heeft om haar kleinzoon te zien ik mijn schoonzus die dan misschien op dat moment binnen zit met haar dochter ( die ze niet mag zien door haar eigne domme schld)
ik die dan maar weg stuur omdat ze elkaar niet onder ogen willen komen
ze maakt nu al ruzie met haar zus(die ik wel hartstikke tof vind) wie wanneer gaat oppassen (hallooooooooooo dat kind is nog niet eens geboren)
of ze kan m maar mee nemen wanneer t haar uit komt als t an haar ligt ga ik na 1 dag na mijn bevalling al werken zodat zij de hele dag kan keuvelen met der kleinzoon (nou ik dacht t ff niet he)
maar jah probeer dat maar s door je strot te krijgen voor je t weet zit je weer met je handen in t haar waarr ze in godsnaam uit hangt of hoeveel serestas ze nu weer heeft ingenomen
Mijn eigne moeder zie ik helemaal niet vaak ivm de afstand zij woon t in limburg ik in zuid holland dat doe je niet ff op de fiets
dat vind ik wel jammer
maja
 
Ik herken wat je bedoelt.Ik heb ook zo'n band met m'n moeder. Laatst moest ik naar de gyn voor een inwendige echo en dat had ik weken van te voren al aangegeven maar het viel op een dag dat ze moest werken en ze wilde of kon geen vrij nemen.
Mijn zussen zien haar helemaal niet meer en ze heeft het nooit over ze,dat vind ik toch zo jammer. Ik hou ook wel van m'n moeder hoor soms hoor ik ook maanden niks van haar,terwijl ze haar stiefdochters bijna dagelijks ziet!!!
 
Terug
Bovenaan