Omdraaien in bed en dan niet slapen

A

Anoniem

Guest
Thijs heeft er de laatste tijd een handje van om zich op zijn buik te draaien in bed.
Maar zijn probleem is dat hij nooit, maar dan ook nooit zijn hoofd neer zal leggen om lekker te gaan slapen. Op de één of andere manier draait hij niet weer terug terwijl hij dat wel kan.
Dus begint hij te jengelen. Wij naar boven om hem om te draaien maar binnen vijf minuten ligt hij weer op zijn buik.

Dit alles heeft als gevolg dat hij niet meer slaapt.

Herkent iemand dit?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik zit ondertussen met een kind wat al een paar dagen niet meer kan slapen overdag.

hoi

heeft hij een slaapzak aan in zn bed?
zo ja dan zou je mischien de onderkant kunnen instoppen onder zn matras
bij ons heeft dit toen goed geholpen

Grrrrrrrr, heb ik net heel verhaal zitten typen, krijg ik een pagins dat ik unauthorized ben ingelogd of zoiets??? Moest ik ff kwijt, sorry
Wat klote voor jullie dat Thijs ineens van die slaapproblemen heeft. Lastig dat hij zich niet terugdraait (deed ons zoontje in begin ook niet in bed, terwijl hij dit in box wel deed)
Wat in begin wel hielp tegen draaien, was het dwars opmaken van de lakens en deken. Daardoor kun je t strakker instoppen en heeft hij minder kans om te draaien.
Onze zoon blijkt een buikslaper, dus wij zijn gestopt met proberen hem tegen te houden op z'n buik te liggen.
Jaap ligt graag met z'n hoofdje op een knuffel (niet altijd, maar regelmaatig, heel schattig om te zien), misschien heeft Thijs daar behoefte aan?
Of als hij gaat slapen in z'n donkere kamertje naast hem gaan zitten en terwijl hij op rug ligt zachtjes over gezicht/ borst "aaien" tot hij slaapt?
Hopelijk slaat Thijs snel weer goed uit zichzelf. Veel sterkte tot die tijd!!
Groetjes, mira, sinds 02-01-07 mama van jaap

Hey

Ja ons dochtertje lag ook regelmatig op haar buik en kon hierdoor niet slapen wij hebben toen ook de slaapzak aan het voeteneinde in gestopt en dit hielp prima

Heb gehoord dat je de slaapzak bij de mouwen ook kunt vast spelden dan kan hij zich helemaal niet meer omdraaien
Wij doen dit niet maar misschien iets voor jullie??

Succes ermee

Groetjes mij

Bij ons was het een fase die 6-7 weken heeft geduurd (eindeloos omdraaien, soms wel 10-12 keer per avond) en toen viel hij van ene op andere dag plotseling  WEL op zijn buik in slaap... Nu dus geen problemen meer.
Het instoppen van slaapzak hielp hier trouwens helemaal niet, hij draaide rustig met slaapzak en al om en ging dan zelfs nog harder huilen omdat de stof zo strak om hem heen gedraaid zat.
Wellicht even geduld? En dan slaapt die van jou ook weer? Ik zal voor je duimen.

Wat ik wel eens gehoord heb als tip: een opgerolde handdoek in een kruikenzak stoppen ter ondersteuning. Misschien slaapt hij op z'n zij met deze rol ook prettig, en dan rolt hij niet door naar zijn buik. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar misschien heb je er toch iets aan.

Terug
Bovenaan