omdraaien in bed...help

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er tips voor ons.
Onze dochter van bijna 10 maanden draait zich steeds op d'r buik in bed. waarschijnlijk op zoek naar haar knuffel en speen. maar zodra ze op haar buik ligt begint ze gelijk te huilen en word dus wakker.
Wie heeft er tips?
Nu moeten we haar elke keer weer op haar rug gaan leggen en haar knuffel en speen geven.
Ook snachts.
ik hoor graag wat jullie hiermee doen.

groetjes marianne

hallo,
mijn dochter deed dit ook, en we konden snachts om de 2 uur naar haar toe omdat ze lag te schreewen in bed.
ik heb haar sindsdien vastliggen snachts.
een paar jaar geleden kon je bij oa prenatal een band kopen en die kon je dan door de mouwen van de slaapzak en om het matrasje doen.
zo'n band heb ik dus ook alleen doe ik hem voor de zekerheid ook onder de lattabodem door. zodat ze dus als ze krachtiger wordt niet het matras mme omdraait.
als we op visite gaan gebruik  ik een sjorband, die ja ook wel bij aanhangwagens gebruikt.
sinds ik deze band gebruik is ze snacht eigenlijk nooit meer wakken en slaapt ze van 7 uur savonds tot half 8 smorgens.
echt een verademing.
maar 1 tip als je besluit dit te doen. zeg dat niet bij het cb want sinds een paar jaar mag dit niet meer. ik heb die fout wel gemaakt, en kreeg dus best wel veel commetaar.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes

bedankt voor de tip.
mijn man zei ook al dat we haar gewoon vast moesten maken op een of andere manier.
Maar omdat ik weet dat dat niet mag zei ik dat het niet kan.
Maar hier wordt ik ook echt niet goed van.
Je bent bij elke slaap overdag heel lang bezig en 's nachts is het ook elke keer raak. En als ze op haar buik ligt gaat ze ook echt niet met haar hoofd liggen zodat ze toch in slaap valt. ze blijft echt huilen totdat er weer iemand haar komt omdraaien.
ik ga toch maar eens nadenken of ik ze ook maar vast ga leggen.
Waarschijnlijk doe je die band heel strak zodat haar slaapzak niet meer van z'n plaats kan. moet ik wel even een goede band zoeken want die zijn bij prenatal natuurlijk niet meer te koop.

dank je wel en ik hoop dat het bij anne-sophie ook gaat werken.

groetjes marianne

Hoi hoi,

Ik wil toch even reageren. Die banden zijn   destijds niet voor niets uit de handel gehaald. Het is echt héél gevaarlijk om je kindje op die manier vast te leggen in bed. Ze kunnen zichzelf zo vast/strak draaien dat ze stikken.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik wilde je het in ieder geval even zeggen....

Kan je dochter trouwens zelf weer terug draaien naar haar rug? Een slaapzak maakt dat erg lastig, dus misschien zou ik haar dan een keer zonder slaapzak laten slapen. Dan lukt het haar misschien wel om zelf terug te draaien.

Succes.
Karin

sluit me er helemaal bij aan

ook ik vind het geen goed idee je wordt er niet voor niks voor gewaarschuwd

ik zou het niet doen

liever 10x 's nachts eruit dan nooit meer (klinkt hard maar je weet nooit)

groetjes moekje

hallo,
nou dat waren dus ook de argumenten van het cb. maar ze kan NIET draaien, want die band zit echt veel te strak ervoor. als je de band goed gebruikt kan er niks gebeuren.

en ja als er straks een moeder rondloopt die echt helemaal kapot is omdat ze weinig slaapt krijgt lijkt me ook niet echt verantwoord. want wij waren zover dat we haar in de badkamer  zouden later razen zodat we zelf eens een nacht konden slapen.

groetjes

hoi hoi,

ik ken het ook maar al te goed.
leg ik samir in bed neer op zijn rug dan kijk je 5min later ligt meneer te spelen op zijn buik.
kan ik hem wel omdraaien maar dan denkt hij ook op mijn buik is leuker.
nu laat ik hem gewoon liggen anders wordt hij weer wakker er van.
hij slaapt trouwens wel beter op zijn buik.

groetjes saloua

Terug
Bovenaan