omdraaien in bed.....TIPS??

hopelijk heeft iemand een tip voor mij.

mijn zoon 6m slaapt bijna de hele nacht door nu alleen word hij steeds tussen 5 en 6 wakker omdat hij dan op zijn buik ligt.
dat vind ie helemaal niks en wij kunnen er dus steeds uit om hem om te draaien. ik kan hem wel laten liggen?huilen maar laatst lag hij ook al dubbel met zijn armpje dus dat vind ik een beetje eng.

iemand tips zodat ij niet daardoor zo vroeg wakker word....
 
ik denk dat er weinig is dat je kan doen.... Wachten tot hij zichzelf ook kan terugdraaien lijkt mij het enige! Misschien overdag veel met hem oefenen in het terugdraaien naar zn rug???
 
Dat was ook een fase van ons zoontje. Even volhouden met terugdraaien, over een tijdje kan hij het zelf. Maar wel alleen terugdraaien, verder geen aandacht aan geven.
Als die fase voorbij is, krijg je de fase dat hij steeds zijn hoofd stoot aan het hoofdeinde haha en dan is het ook steeds huilen, terug naar beneden leggen en weer verder slapen
Succes
 
ja dat dacht ik zelf ook al....
mijn dochter heeft het nooit gedaan. dat is echt een engeltje wat betreft het slapen, dus dan moet je er weer even in komen als het bij een 2de moeilijker gaat..
 
misschien een tip om een trappelzak (als je die gebruikt) een maat groter te kopen en dan de onderkant strak om het matrasje heen te trekken?
en anders het lakentje/dekentje vast genoeg maken zodat hij zich niet kan omdraaien
 
Onze oudste heeft dat ook gehad. Toen heb ik aan de zijkant van zijn slaapzak (een cm of 5 onder het armsgat) aan allebei de kanten een lusje gemaakt. En toen met een bandje onder het matras door en vast maken aan elk lusje zodat hij niet naar zijn buik kon draaien, maar wel op zijn zij. Eerst vond ik het wel eng, zo van als er maar niets gebeurd, maar het ging super.
 
Ik heb nu 3 kinderen waarvan de jongste afgelopen okt is geboren. Alle drie hebben ze in een slaapzakje gelegen (de jongste nu nog). Dit is een vrij lange die ik dan aan het voeteneind instop beetje onder t matrasje. En dit werkt perfect!!
Echt een aanrader!


 
Terug
Bovenaan