Omdraaien in bed

Mijn zoontje van 6 maanden is het "omdraaien" aan het ontdekken.
Vorige week kwam ik bij zijn bedje en lag hij er omgekeerd in! Hij heeft 's nachts altijd een slaapzakje aan, maar hier kan hij blijkbaar toch nog aardig mee draaien. Hij ligt in slaapzak met een lakentje en dekentje over, maar dit woelt hij soms los.
Ik hoor negatieve verhalen over vastleggen met dekenklemmen, maar ik ben bang dat hij zich een keer onder de dekens woelt, op z'n buik. Met een dekbed is dit risico groter, maar ik ben er niet gerust op. Zijn er moeders met ervaring of tips?
Alvast bedankt!
 
Ik begrijp niet goed waarom je je kind in een slaapzak en dan nog een deken en laken legt. Dat is nergens voor nodig. Je kunt alleen een slaapzak gebruiken en naar gelang de tijd van het jaar en de temperatuur kiezen voor een winter- of een zomerslaapzak en een pyjama of een enkele romper. Als je dat doet kan je kind ook nergens onder raken of in verstrikt raken.
 
Hoi,
Ik ben een moeder van een dochter van 12.5 maand. Ze slaapt nu geruime tijd zonder dekens, we hebben haar inderdaad een keer onder de dekens vandaan getoverd. Voorlopig geen dekens meer voor mij. Ga inderdaad met slaapzak en pyama de juiste temp voor je zoontje bepalen en ook voor jezelf om geruster te slapen (ik deed eerst geen oog meer dicht toen ik het eenmaal wist, dit heeft maar een nacht geduurd en de dekens gingen eraf). Nu met de koude nachten van de afgelopen winter heb ik toen ze eenmaal sliep losjes een dekentje over haar heen gelegd. Maar niets vast!

Succes
 
Tip: meestal zijn slaapzakken wat aan de lange kant, duw dan het uiteinde onder het matras aan het voeteneind, zo kan hij/zij nooit draaien!
Mocht je bang zijn dat ie IN de slaapzak kruipt, doe dan een pyama-truitje aan OVER de slaapzak!
Succes!
 
hahah nog zo 1 ik heb er ook 1 een meisje van 9,5 maand,, omdraaien is haar vak geworden, ook ik vind het eng en leg niet op me gemak( zei zelf ook niet hoor) maar heb nu zoiets van laat maar gaan , want als ik haar goed leg en heb me kont nog niet gekeerd leg ze weer op de buikkk.ook zei ligt in een slaapzak en een laken eroverheen en meestal is dit sochtends als ik kom weggg, uit de beed gegooid ofzo ja ik maak me er niet meer druk om!!
 
Ik heb een dochter van 8,5 maand oud. Zij is erg beweegelijk dus ook in bed zij ligt nu al maanden in een slaapzak met een speciale band om haar matras heen ze kan dus niet omdraaien en ze kan ook niet onder die band komen want die ligt strak om haar matras heen, zo kan ze toch nog een deken over haar heen.
 
Onze zoon ,nu 9 maanden, begon bij 6 maanden ook te zitten en te draaien.Hij ligt nu in een slaapzak met een kofferriem(hema) door de armsgaten. De sluiting aan de onderkant, daar kan hij dus niet bij. Wij hebben nu veel meer rust, hij kan geen kant op. Het cons.bureau raadt dit af trouwens.
 
Terug
Bovenaan