omdraaien lange slaap 19.00 uur naar 23.00 uur

Hallo,

Mijn zoontje is nu 20 weken en heeft altijd zijn lange slaap om 19.00 uur gemaakt i.p.v. om 23.00 uur.
Hij maakte dan een slaap van zo'n 5 tot soms wel 9 uur.
Omdat hij daardoor 's nachts niet doorslaapt, hebben we besloten om hem nu om 23.00
uur wakker te maken voor een voeding in de hoop dat hij de lange ruk vanaf die tijd gaat maken, zodat hij doorslaapt.
Sinds we daarmee wilden beginnen wordt hij sowieso om 23.00 uur wakker, maar dan om 02.00 uur weer en om 04.00 uur weer.
heeft iemand hier ervaring mee, met hoe lang dit ongeveer gaat duren?

Alvast bedankt.

groeten
Rachel

Hoi hoi,
Misschien kan je de laatste fles iets rekken, bijvoorbeeld naar 20.00u en hem dan gewoon de nacht in laten gaan. Onze dochter sliep ook zo. En toen ging het wel goed. Doe je pap bij de laatste fles in? Dat zou je anders ook nog kunnen doen!
Groetjes Judith

Hai Judith,

Bedankt voor je reaktie.
Ja we doen flink wat rijstebloem door de laaste fles.
Vannacht werd hij om 21.30 wakker en hebben we hem even getroost en laten huilen
en toen wilde hij om 24.00 uur weer een fles.
Daarna heeft hij helemaal tot 6.00 uur doorgeslapen en pas om 07.00 weer gedronken.
Het gaat dus gelukkig de goede kant op.
Hoe is het nu met het schema van jouw dochtertje?

groeten
Rachel

Hoi,
Dit heb ik ook een tijdje gehad. Vanaf dat mijn dochter 13 weken was tot zo'n 20 weken. Daarna kwam ze  wel rond 23.00 en 3.00 en dan weer 7.00. Nu EINDELIJk vanaf 6 mnd komt ze 23.00 en dan ongeveer 7.00. Als ze tenminste 'savonds goed gegeten heeft.

Tja je doet er niets aan. Ik geef bv dus als ze huilt snacht leg ik aan en ze drinkt heel snel, dan ben ik in 10 minuten weer in mijn bed. Ze zeggen wel eens laten huilen dat stopt vanzelf, maar dat doe ik niet. Alleen als ik merk dat ze toch niet of nauwelijks dronk, dan lag ik haar weer terug, omdat ze anders denkt even lekker te kroelen. Dat moet snachts natuurlijk afgeleerd worden. Maar als ze honger heeft krijgt ze gewoon.
Het heeft even geduurd, maar het gaat ooit over. Nu ze vaste avondvoeding krijgt,slaapt z e snachts door. We zien wel wanneer de 23.00 ook wegvalt.

Maar die 2, 3 of 4 keer per nacht is erg zwaar! Ik leef met je mee. Je wordt er doodmoe van!

Gr. Lisanne

Terug
Bovenaan