omdraaien op bedje....................

A

Anoniem

Guest
hey memmies!!

Een vraagje!!!!
Draaien jullie kindjes zich ook om in bed?? Anniek dus wel en ik draai haar dan weer terug op de rug. Ik vind dit zooooooooo eng!!! We hebben haar in een extra grote slaapzak die we aan het voetenend onder het matras vouwen zodat ze niet omhoog kan kruipen (want dat doet ze dus ook.... hihi!!!)
Ben benieuwd hoe jullie dit doen!!!!

xox mem van Anniek 1511106

Hoi. Ik vond het eng maar Teun slaapt vanaf een week of 12 op zijn buik.
Als hij op zijn rug ligt huilt hij net zolang tot hij op zijn buik ligt.
Nu draait hij zich dus om in zijn slaap,van buik naar rug en gaat dan huilen want hij kan niet terug. Ook vind ik hem bijna elke morgen op zijn kop boven in het bedje.
Ik stop de slaapzak niet onder het matras omdat ik dan bang ben dat hij de slaapzak opdraaid. Zo heeft iedereen zijn eigen angst.
Kan je kleintje (ik weet niet hoe oud) goed met zijn hoofdje draaien?
Mij lijkt als ze vanzelf op de buik draaien dat het geen probleem zou moeten geven.
Ik begrijp wel dat het eng is hoor,maar ze gaan uiteindelijk liggen zoals ze zelf het lekkerste liggen. Ik denk zelf dat bv wiegendood ook veroorzaakt word door kortsluiting in de hersenen,dat die het signaal van ademen vergeten door te geven.
Maar dat is mijn eigen gedachten hoor!!
Ik hoop dat je meer tips krijgt,ik heb niet echt tips meer mijn mening,maar wou je die toch graag geven.

Groetjes Mikkie.

Hey Memke

We hebben hier ook een echt buikslaapertje. Mick ligt al vanaf 10 weken op ze buikje te slapen. In het begin vond ik het eng, maar ik zag al gelijk dat hij heel goed met ze hoofdje draaide. Om toch een beetje de ergste angst weg te nemen, hebben wij een aerosleep aangeschaft. Dit is een matrasje wat op het gewone matras gaat is ongveer 2 cm dik en van een soort honingraat structuur. Stel hij gaat met ze neusje plat liggen dan kan hij hierop doorblijven ademen. Ik vond het zeker in het begin een rustgevende gedachten. En nu denk ik er eigenlijk helemaal nooit meer aan, hij is gewoon zo...en ben er nu zo aan gewend en niet bang meer dat er wat zal gebeuren.

Hoop dat je der wat aan hebt!

Groetjes!

Ze draaid zich wel al van de rug naar buik (en andersom) maar doet dit gelukkig tot nu toe nog niet in bed! Wel vind ik haar smorgens vaak in de meest rare posities! Hahaha inderdaad op de kop (hoofd aan voeteneind) of gewoon in de breedte van het bed ofzo!
Maar het is inderdaad wel eng nu ze meer gaan bewegen!
Wij hebben vanaf het begin al de earosleep, weet niet of je het kent maar ik vind het wel een veilig idee!
Dit is een soort dun matrasje die je over het gewone matrasje moet doen. Hier zitten gaatjes in. Daarover heen moeten ook speciale earosleep hoeslakens (ook met gaatjes). Als ze dan met de mond op het matrasje komen te liggen kunnen ze gewoon doorademen. Heb het zelf geprobeerd en je ademd dan gewoon hetzelfde als normaal!
Ik zou niet anders meer willen, heb hem zelfs meegenomen toen we een weekje op vakantie gingen voor in het camping bedje! En mijn ouders hebben er ook 1 (hebben een kamertje voor haar).
Is wel erg prijzig...

onder het forum  ontwikkeling staat een discussie over buikslapen

misschien dat je er wat aan hebt

groetjes

volgens mij is het toch geen probleem als ze zichzelf kunnen omdraaien? dinand slaapt ook regelmatig op zn buik, sinds hij kan draaien, volgens het cb was dat geen probleem,

groetjes susanne

Hoi,

Heather draait sinds kort ook alle kanten op in bed. Tja, ze heeft in ieder geval geen voorkeurshouding denk ik dan maar .

Maar volgens mij is het ook geen probleem meer zodra ze zichzelf weer terug kunnen draaien.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan