Omdraaien/rollen en minder drinken

Hoi

Ons dochtertje is nu bijna 4 maanden en sinds vorige week is ze gaan omdraaien/ rollen. Onze oudste deed dit pas bij 6 maanden dus we vinden het nu wel erg vroeg dat ze hier al mee begint.

Nu is het ook zo dat ze sinds vorige week veel minder drinkt ze dronk ongeveer 5 flessen van 165 en soms was er 1 van deze flessen 200 ml, maar nu drinkt ze vaak maar 100 tot 135 ml uit de fles. Ik geef haar nu wel wat vaker de fles, maar dan drinkt ze soms maar 70 ml. Hebben jullie hier ook ervaring mee? Ik ben nog niet begonnen met andere voedingen, dus daar kan het niet aan liggen.

We zijn dit ook helemaal niet gewent want onze oudste zat altijd volledig aan haar maximale voeding rond deze leeftijd.

Ben benieuwd naar jullie verhalen.

Sprongetje misschien of tijdelijk iets minder hard groeien waardoor ze iets minder nodig heeft. Zolang ze nog 500 cc op een dag binnenkrijgt hoef je je geen zorgen te maken hoor. En gewoon op vaste tijden blijven voeden, dan is de kans groter dat ze honger genoeg heeft en dus meer drinkt. Een speen met een groter gaatje kan soms ook wonderen doen. Als ze teveel haar best moet doen kan dat ook ten koste gaan van de hoeveelheden die ze drinkt.

Hey,
't omrollen komt me bekend voor! Hier is 't net een paar keer gelukt.
Ze groeien inderdaad op deze leeftijd minder vertelden ze mij op het CB. Ik geef nu ook met een grotere speen. Hij krijgt 4x 210ml. Hier al wel begonnen met kleine hapjes.
Hopelijk gaat 't drinken snel weer wat beter!
Liefs

Wauw! Rolt ze al om?! Knap hoor! hier zie ik al weken oefeningen maar omrollen gaat nog niet lukken. Die van ons heeft hele "gesprekken"hihi tis niet meer stil in huis! Wat betreft drinken, ik zou op verzoek voeden, je kindje kan heel goed aangeven wanneer ze honger heeft, missi wil ze wel iets vaker drinken of juist minder vaak. Tegen mij werd ook gezegd, ze kan tenslotte geen klok kijken, meestal vinden jullie samen dan heel snel een ritme, bij ons werkt t tenminste zo...

Wat fijn om te lezen, dat het minder drinken met omrollen gepaart kan gaan. Hier net zo de kleine man draait nu makkelijk op zijn buikje. Van zijn buikje naar zijn rugje moet ie nog leren. Maar hij drinkt wel minder, dan normaal.
Zelf dacht ik eerst dat het van zijn buikgriep kwam, maar nu denk ik steeds meer dat het van het omrollen kan zijn.

Terug
Bovenaan