omdraaien

Hallo,
Tycho heeft het ook ontdekt dat hij zich kan omdraaien. Maar ook natuurlijk als hij slaapt..... moeten we hem dan omdraaien of zo laten slapen?? ik vindt het wel eng
xx wen

Volgens mij is het het beste dat je hem weer terug op zijn rug legt.   Mijn dochtertje die draait nog niet, maar een vriendin van me haar zoontje wel. Zij heeft hem in een slaapzakje gelegd, zodat hij 's nachts in ieder geval niet meer kan draaien.

Helga mv Roos

Hoi,

Kay is ook een echte omroller en het verhaaltje van zich niet kunnen omrollen in een slaapzak gaat hier niet op. Kay is ontzettend sterk en rolt zich zelfs in de dikke "combisleeper" op zijn buik!

Ik ben er ook niet erg gerust op hoor, en leg hem dan ook meteen weer op zijn rug als ik hem zo aan tref.
Ik oefen wel heeeeel veel het buikliggen met hem zodat, als hij écht vermoeid raakt en ik er niet bij ben, hij weet dat hij zijn hoofdje opzij moet leggen. Het gaat steeds beter!
Ik bedoel dat hij het liefst zich de hele tijd opduwd en wil kijken, en als hij moe wordt niet de rust heeft gewoon ontspannen op zijn buikje te gaan liggen haha..

Ik oefen dus flink "op het droge" met hem zodat ik iéts meer rust hier in krijg.
Het blijft hoe dan ook eng..

Esmé mv Kay

hoi,
mijn dochter ligt in een slaapzak onder de deken strak in gestopt en meest van de tijd blijft ze gewoon goed liggen.
maar als ze toch omdraaid en dit gaat echt moeizaam...
dan rol ik er op dr rug terug, ik vind het ook eng als ze opdr buik ligt.

xx

Hallo,

Mijn zoon Luca draaid zich nog niet om. Maar ik weet nog hoe ik het vond toen mijn dochter dat deed. Ook ik draaide haar direct weer op haar rug als ik het zag. Maar ik heb het toen ook na gevraagd op het cb   en daar zeiden ze dat als het kind zich op de buik kan draaien het sterkt genoeg is in het hoofdje om dat dan ook naar een kant te leggen. Het was dan niet nodig om haar weer om te draaien. In het begin heb ik dat nog wel gedaan maar op een gegeven moment draaide ze net zo hard weer terug. Nu nog slaap ze het liefst op haar buik, mams trouwens ook.

Ik hoop dat dat iets meer gerust steld en anders zou ik dat bij de  cb controle even vragen.

Groetjes Sigrid

Terug
Bovenaan