Omega 3 tijdens zwangerschap

Goedenavond dames,

Ik ben altijd heel bewust met mn voeding bezig tijdens mn zwangerschap. (Nu 14 weken zwanger)

Alleen nu kwam ik erachter dat ik al 8 maanden lang mijn omega 3 vloeibare visolie verkeerd slik.. ik bewaarde het altijd in mijn keukenkastje, maar het blijkt dat het in de koelkast bewaard moest worden.

Ik ben best een angsthaas geworden sinds ik zwanger ben en ik ben gelijk bang dat de visolie die ik 8 maanden lang nam dan niet goed is geweest en het de afgelopen 14 weken schade heeft gebracht aan mn baby in mn buik.

Weet iemand of ik mij terecht zorgen maak of vinden jullie dat ik mij nergens zorgen om hoef te maken?

Vloeibare visolie (dus niet de capsules) kan onder invloed van licht en temperatuursverandering rans worden.
Maar denk echt wel dat je dat zou hebben geproefd, dat is gewoon super smerig .

Voor zover ik weer bewaar je ze bij kamertemp uit de zon . Tenminste die van mij. 
Vond onderstaande herhaaldelijk op internet.

Visolie/omega-3 mag in tegenstelling tot glucosamine en chondroitine niet de koelkast worden bewaard, dan gaat de olie kristalliseren (net zoals bijvoorbeeld olijfolie). De beste bewaartemperatuur is kamertemperatuur.

Ik heb nu van die combicapsules voor zwangeren. 
Ik denk dat je kindje geen risico heeft gelopen. 
Groetjes natascha

Terug
Bovenaan