Omeprazol baby

<p>Zijn er mama's die ervaring hebben met omeprazol bij hun baby?</p><p>Mijn meisje is morgen 8 weken oud. Overdag gaat het goed met de voedingen mits wij haar een tijd omhoog houden. Na haar nachtvoeding blijft ze helaas erg onrustig en komt niet in slaap. Op advies van de huisarts hebben we nu omeprazol gekregen.</p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen! </p>

Wij hebben omeprazol in gebruik sinds ze ongeveer 2,5-3 maanden is. Kregen eerst Rantinide, maar dat werkte niet. We hadden er al heel wat slechte dagen en nachten op zitten en een hele ongelukkige baby, maar moesten er bij de kinderarts flink om zeuren. Bij onze dochter werkte het goed, ik denk na een dag of 3 al verschil en rond een dag of 5 duidelijk beter. Ik geloof dat haar slokdarm eerst nog wat moest herstellen van het zuur. Ze raakte er helaas wel door verstopt, dus heeft er lactulose bij gekregen. Ivm krampen kreeg ze daarna forlax ipv lactulose. Ik vind het geven wel een gedoe, ook op zo leeg mogelijke maag etc, maarja het werkt goed dus het is zoals het is. Hoop voor jullie ook snel betere tijden!!

Wij hadden Esomepraz, Nexium. In het begin geen verschil, gaven toen ivm lichter dan 5 kg en onder 1 jaar een half zakje oer dag. Zijn toen hij boven de 5 kg kwam naar 2x pd een half zakje gegaan en dat ging heel goed. Erbij wel jbpm, dat is de eerste stap gaf onze ka aan. Zag het eigenlijk niet zitten om te geven maar hij had zo'n ontzettende last dan moet je toch iets. Zijn het rond de 6 maanden af gaan bouwen naar 1x pd en rond een maand of 7,5 niks meer alleen jbpm. Maar ook die laten we steeds vaker weg. Het werd echt beter toen hij meer kon zitten en vast ging eten.

Mijn zoontje van 2 maand start er vandaag mee. Nog niet geheel duidelijk of het de reflux is of mijn enorme melkstroom. Broodpitmeel werkt tnt niet. Vindt het ook maar onhandig bij bv. Hij is enorm onrustig tijdens de borstvoeding. Hopelijk snel effect.
Geef je fles of borstvoeding?

[quote quote=10459264]Mijn zoontje van 2 maand start er vandaag mee. Nog niet geheel duidelijk of het de reflux is of mijn enorme melkstroom. Broodpitmeel werkt tnt niet. Vindt het ook maar onhandig bij bv. Hij is enorm onrustig tijdens de borstvoeding. Hopelijk snel effect.
Geef je fles of borstvoeding?[/quote]Herkenbaar, hier was dat ook een beetje de kwestie. Naast dat jbpm wordt afgeraden icm Nexium heb ik begrepen, vond ik het ook geen doen om full time te gaan kolven. Ik had ook sterke melkstroom (nog steeds wel beetje, maar dochter kan er goed mee omgaan). Heb om het uit te sluiten eens 2 dagen alleen flesjes gedaan en dus gekolfd, maar toen bleef de reflux en onrust. Ook lactatiekundige mee laten kijken en die zag het ook wel, maar ook niet als reden voor de reflux. Blij in mijn geval dat ik dus niet gestopt ben want dan had ik het probleem niet opgelost en het wel erg gemist.
Het op tijd ophogen van dosering Nexium herken ik ook, onze kinderarts onderkende dat niet en het moest dus weer heel erg worden, voordat hij ons geloofde. Tip: vraag op tijd een andere kinderarts als ze je onvoldoende helpen, er zijn echt betere en je hoeft niet aan te tobben met een arts die niet wil helpen (en in mijn geval vooral dacht dat in steeds meer medicatie in m'n kind wilde stoppen.. heel vermoeiend).

GebruikerSN: wat fijn dat je het herkent. In mijn omgeving vragen ook al mensen of ik niet beter fles voeding kan geven. Alleen het idee van stoppen maakt me al verdrietig en fulltime kolven vind ik ook geen optie. En inderdaad nul garantie dat het dan beter gaat. Ik heb ook een lactatiekundige ingeschakeld. Andere houdingen zodat hij tegen de stroom in moet drinken. Ging al beter maar na een bezoekje aan de osteopaat weer meer onrust. Hoop op snel verbetering. Nog in dubio wat ik doe met dat broodpitmeel, ik neig naar stoppen. Mijn huisarts schreef trouwens de Omeprazol voor. Ben niet bij een kinderarts.

Ik gebruik al een tijd nexium voor mijn zoontje en dat gaat heel goed! Omeprazol ging hier niet, gaf hele erge bijwerkingen. Maar gelukkig is dat zeldzaam. Medicatie was hier de oplossing voor de reflux. Het spugen werd er niet minder van, maar het brandende zuur wel. Het duurde bij mijn zoontje ruim 2 weken voordat we echt goed resultaat zagen. Die tijd heeft de slokdarm nodig om weer te herstellen.Jbpm heeft trouwens geen effect bij borstvoeding. Door de enzymen in de melk wordt het in de maag meteen weer vloeibaar. Het geeft enkel krampen maar doet verder niks.
Ik ben trouwens altijd gewoon live borstvoeding blijven geven. Artsen hebben echt te weinig kennis van borstvoeding en raden snel andere voeding aan. Andere voeding is vaak heel belastend voor de darmen waardoor er alleen maar nieuwe problemen bijkomen.

Ik geef flesvoeding! Omdat mijn kindje eigenlijk heel vrolijk is overdag en goed slaapt en niet krijst oid (alleen na haar nachtvoeding komt ze niet in slaap en is heel erg onrustig zodra ze ligt) wil ik het toch nog even een paar dagen aankijken voordat ik start. Zeker als ik lees dat ze verstopt kan raken. Van de darmpjes ellende lijken we net af te zijn. Ik ben erg benieuwd hoe je zoontje erop reageert en of het effect heeft (ik hoop het!!) laat je mij weten hoe het bevalt? :
Jbm al snel mee gestopt; zelfs met een klein theelepeltje hele erge krampjes!

Terug
Bovenaan