Omeprazol of esomeprazol en borstvoeding

<p>Onze dochter van twee maanden heeft reflux (vastgesteld door kinderarts). De arts heeft ons Nexium voorgeschreven, maar was zelf ook niet zo te spreken over dit middel vanwege de mogelijke bijwerkingen.</p><p>Tot op heden het middel niet gebruikt, omdat ik het ergens een beetje eng vind voor zo’n kleine baby. Maar vandaag had ze weer zoveel last van de reflux dat ik het misschien toch wil gaan proberen. Ze heeft zoveel gehuild en was zo boos ook…</p><p>Nu lees ik op internet dat omeprazol vanaf 1 maand gebruikt mag worden en esomeprazol vanaf 1 jaar. Hebben jullie ervaringen met beide middelen? Als ik dit lees zou je eerder voor omeprazol kiezen, maar er is vast een reden dat de arts Nexium voorschrijft.</p><p>Op veel andere topics lees ik ook dat Nutrilon Omneo + mogelijk helpt, maar ik geef borstvoeding nu. Zou deze kunstvoeding beter helpen in het geval van reflux (en krampjes) dan borstvoeding? Er werd mij gezegd dat ik het een week zou kunnen proberen om over te stappen op kunstvoeding, kijken hoe ze hier op reageert, maar ergens ook weer bang dat we daarmee verder van huis raken. Waar doe je goed aan he?</p>
 
Zou even je apotheker bellen, die kan je antwoord geven en heb je ook echt goede antwoorden. Die weten meer van medicijnen dan artsen. En kun je gewoon even bellen hoor, totaal geen probleem
 
Mijn zoontje kreeg met 4 maanden omeprazol voorgeschreven. Hij had daarbij heel erg veel last van bijwerkingen waardoor we daar weer mee stopten. Daarna hebben we nexium gekregen, dat ging hier veel beter. Dit kan en mag gewoon onder 1 jaar.
Met de overstap naar kunstvoeding heb ik geen ervaring, hij heeft altijd borstvoeding gekregen.
 
Is er gekeken wat de oorzaak van de reflux is? Bijna altijd is reflux een symptoom van iets anders, bijvoorbeeld allergie, een heftige melkstroom of problemen met het tongriempje. Je zou een lactatiekundige kunnen inschakelen om de oorzaak te achterhalen. 
 
Onze zoon had heel erg verborgen reflux. Helaas n echt een slechte arts die zei dat zolang hij geen uitdrogingsverschijnselen had hij niks kreeg en ook geen verwijzing voor kinderarts. Hij huilde ontzettend veel, sliep enkel in de draagzak en kon alleen halfslapend in de draagdoek drinken. Met 6 maanden zijn we overgestapt op Kabrita en daar is hij zienderogen van opgeknapt. Dus miss is dat nog een tip?
Later is overigens door vk wel gezegd dat als we dit bij 2e kindje weer zouden krijgen we via haar een verwijzing naar kinderarts konden krijgen maar dit is gelukkig niet nodig geweest :)
 
Terug
Bovenaan