<p>Onze dochter van twee maanden heeft reflux (vastgesteld door kinderarts). De arts heeft ons Nexium voorgeschreven, maar was zelf ook niet zo te spreken over dit middel vanwege de mogelijke bijwerkingen.</p><p>Tot op heden het middel niet gebruikt, omdat ik het ergens een beetje eng vind voor zo’n kleine baby. Maar vandaag had ze weer zoveel last van de reflux dat ik het misschien toch wil gaan proberen. Ze heeft zoveel gehuild en was zo boos ook…</p><p>Nu lees ik op internet dat omeprazol vanaf 1 maand gebruikt mag worden en esomeprazol vanaf 1 jaar. Hebben jullie ervaringen met beide middelen? Als ik dit lees zou je eerder voor omeprazol kiezen, maar er is vast een reden dat de arts Nexium voorschrijft.</p><p>Op veel andere topics lees ik ook dat Nutrilon Omneo + mogelijk helpt, maar ik geef borstvoeding nu. Zou deze kunstvoeding beter helpen in het geval van reflux (en krampjes) dan borstvoeding? Er werd mij gezegd dat ik het een week zou kunnen proberen om over te stappen op kunstvoeding, kijken hoe ze hier op reageert, maar ergens ook weer bang dat we daarmee verder van huis raken. Waar doe je goed aan he?</p>